שופט בית המשפט העליון ג'ורג' קרא, הורה היום (שני) לחוקרי היחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה להסביר עד מחר (רביעי), מדוע לא ציינו בתגובתם לעתירה שהוגשה לעיונו ביום רביעי האחרון על ידי הוצאת "ידיעות ספרים", כי בכוונתם לפנות לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד יום למחרת , כדי לבקש להאריך את הצו המורה על השארת כל החומרים שתפסו בפשיטה בשעתו על הוצאת הספרים במסגרת החקירה בפרשת ספרו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.



ביום ה-30 ביולי - במסגרת ערעור שהגישה המשטרה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד על החלטת בית משפט השלום בפתח תקווה שהורה להחזיר את המסמכים לידי הוצאת הספרים של ידיעות - החליטה השופטת המחוזית מרשק מרום להאריך את תוקף החזקת המסמכים עד ל-20 באוגוסט, מועד שבינתיים חלף.



התנהלות תמוהה



הוצאת ידיעות ספרים, באמצעות עורכי הדין פז מוזר, שירה בריק חיימוביץ, עופר ולך ורואי כחלון, הגישה עתירה לבית המשפט העליון במסגרתה נדרשה המשטרה להעביר את תגובתה עד ליום ה-16 באוגוסט. באותו יום כאמור העבירה המשטרה את תגובתה לעתירה אולם, לטענת שופט העליון קרא, באופן תמוה לא ציינה המשטרה כי בכוונתה לבקש מבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הארכת תוקף החזקה במסמכים.



כזכור, בהחלטת בית המשפט המחוזי נותרו המסמכים השייכים לספר שכותב אולמרט, ואשר חלקם הובילו לחקירת משטרה עת נתפסו ברשותו של אחד מבאי כוחו של ראש הממשלה לשעבר בשעה שריצה עונש מאסר בבית הסוהר. נגד אולמרט נטען כי הוא העביר, בעת שהיה אסיר ובניגוד לנוהלי שירות בתי הסוהר, חומרים כתובים באמצעות בא כוחו לרשות הוצאת הספרים של ידיעות וזאת כשחלק מהמסמכים הם בעלי סיווג ביטחוני. השופט קרא, בהחלטתו הורה אם כן למשטרה להגיב מדוע לא ציינו בתגובתם לעתירה שהגישה הוצאת הספרים כי בכוונתה לפנות להארכת התוקף שהסתיים בראשון האחרון.