משרד החינוך פירסם הבוקר (שלישי) את נתוני הזכאים לתעודת בגרות, אחוזי הנשירה, רמת האלימות ונתונים נוספים שדירגו את בתי הספר בארץ. על פי הנתונים, נותרו פערים גדולים בין בתי הספר במרכז הארץ לבתי הספר בפריפריה. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס לנתונים ב-103FM: "חצי הכוס המלאה הוא שהפער מצטמצם אבל לאט מידי. בעבר האמינו שהכישרון, היכולת והפוטנציאל נמצאים רק בערים הגדולות במרכז הארץ בעוד שבפריפריה האמינו שאי אפשר להגיע לתעודת בגרות מלאה. היום משרד החינוך שינה את התפיסה שלו. פעם חשבנו במשרד החינוך שצריך לחלק לכולם באופן שווה את התקציב, החלוקה יצרה פערים שנותרו זהים ולא נראה שינוי בשטח. כיום בספר התקציב של משרד החינוך ניתן לראות שמיליארד שקלים מופנים למקומות החלשים ובסוף התהליך נגיע לתוצאה הרצויה".






על משכורות המורים וחלוקת השכר על פי ותק המורה טען המנכ"ל: "המשא ומתן הנוכחי עם ארגון המורים דן בהעלאת סכום ההשתכרות למורה מתחיל. היום מורה מתחיל מקבל משכורת של כ-5,500 שקלים בממוצע. בעבר השיפור בשכר היה תלוי בוותק המורה. כעת אנו פועלים להעלאת השכר של מורה מתחיל ל-8,000 שקלים בחודש במטרה לתגמל את המורים החדשים. מי שמתסכל על הנתונים של המורים החדשים רואה רוח צעירה שרוצה ליצור שינוי".




"הפער בן המרכז לפריפריה יהיה 7%"




"בנתונים שפורסמו יש נתון אחד שנראה לי כמו טעות", אמר לו ספי עובדיה, "ב-35% מהתיכונים אין אף תלמיד שניגש לבגרות חמש יחידות במתמטיקה". "לצערי זה נכון", השיב לו מנכ"ל משרד החינוך, "רק 550 בתי ספר ניגשו בעבר לבגרות חמש יחידות מתמטיקה. המדיניות של שר החינוך הפכה את הקערה על פיה".



"התווספו השנה המון בתי ספר לחמש יחידות במתמטיקה. הכישרון מצוי בכל רחבי הארץ. אם נעניק למקומות את הכלים ויכולת למימוש הפוטנציאל של התלמידים אנחנו נראה שהפריפריה מצליחה להגיע להישגים. כבר השנה רואים כי בשדרות ובאופקים ניגשים התלמידים לבחינה של חמש יחידות מתמטיקה. אנחנו נדחוף ונכוון לכיוון הנכון. 76% מכלל תלמידי ישראל יגיעו לבגרות מלאה. הפריפריה תגיע ל-69% זכאים לבגרות והפער יהיה רק 7% ולא 22%. אין לי ספק - לשם אנו נגיע. אני רואה את התוצאות כבר היום", הוסיף.



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן