קוקטייל סוויקא עם סושי גזר: קוקטייל סוויקא הוא קוקטייל אבטיח המכיל וודקה, אפרול, ליקר אפרסק, סודה, סאקה ואבטיח כתוש. הקוקטייל הזה נלגום לצד מנת סושי גזר, טמאגו (חביתה יפנית), טונה אדומה, מלפפון, טוביקו (ביצי דגים מעופפים) ופצפוצי טמפורה טונה ספייסי. הסאקה תמתן את טעמו המתקתק של האבטיח והאפרול בקוקטייל, ובשילוב מנת הטונה ספייסי האדומה, שטעמיה עדינים אך פיקנטיים, הוא יקפיץ את טעם החך. שילוב טעמי הסאקה המריר, החריפות המתונה של המנה ומתקתקות הליקרים מייצר הרמוניה בפה. 


קוקטייל סוויקא עם סושי גזר. צילום: רואי פרסול


סאקה תות עם סושי סלמון טמפורה

סאקה תות מכיל תותים כתושים, סאקה, שנאפס אפרסק, קסיס ומיץ לימון. הוא ישתלב היטב עם מנת סושי סלמון טמפורה, אבוקדו, עירית, מלפפון, בטטה וטמאגו. הסאקה מביא עמו מרירות עדינה שנספגת בטעמי הסלמון בטמפורה, כיוון שידוע שסלמון הוא דג שומני. הוא סופג את טעמי התות בשילוב השנאפס, שמרעננים את מקבץ הטעמים עם מתיקות. 


סאקה תות עם סושי סלמון טמפורה. צילום: רואי פרסול


קוקטייל ג'ין פלאוור עם סושי שרימפס טמפורה
 
קוקטייל ג'ין פלאוור הוא קוקטייל מלפפון המכיל ג'ינג'ר גרוס, ג'ין, מלון, סאוור וסאקה.
הוא ישתלב היטב עם מנת סושי שרימפס טמפורה, מלפפון, בצל ירוק וקנפיו, עטוף בטונה אדומה ובסלמון. השילוב של פירות הים והדגים מביא טעמים חזקים מן הים. הג'ין, הסאקה והסאוור בשילוב המלפפון מעדנים את טעמי הים ומאזנים אותם. 


קוקטייל ג'ין פלאוור עם סושי שרימפס טמפורה. צילום: רואי פרסול
 
קוקטייל מנגו עם סושי טונה אדומה
 
קוקטייל המנגו מכיל לימון גרוס, סודה, סאקה, ליקר שקדים וכמובן מנגו כתוש. הוא יתאים למנת סושי טונה אדומה, בטטה אפויה, מלפפון, שבבי בטטה וגזר. שילוב הטעמים של הקוקטייל הזה יוצר טעם טרופי דומיננטי ומתוק. הסאקה ממתן את המתיקות, והלימון המרענן מנקה את החך מטעמים קודמים. השילוב עם טעם הבטטה המתקתק במנת הסושי הוא מצוין. 

את המנות הכין והתאים לקוקטיילים השונים ליאון לאוגנקי, השף של ג׳פניקה. 
 
חופשיים על הבר
 
בעלי "וויסקי בר מוזיאון" שבמתחם שרונה בתל אביב רכשו את מתחם בר היין "ז'אז'ו" הסמוך אליהם, במנהרה הטמפלרית. בכך הם יפעילו מנהרה בשטח כולל של 700 מטרים רבועים. החלל החדש, שנמצא כרגע בהרצה, ייפתח בעוד כשבועיים באופן רשמי כחלל נוסף בשם חדש, תחת הלייבל של "וויסקי בר מוזיאון". המתחם מכיל כיום יותר מ־1,000 סוגי וויסקי שונים מיותר מ־13 מדינות שונות, וצפוי להגדיל את נפח הוויסקי. "פתחנו את 'וויסקי בר מוזיאון' כדי לספק מענה לביקוש ההולך וגובר של חובבי הוויסקי בישראל ובעולם, ולהעניק להם חוויה ייחודית, שונה ומוקפדת", אומרים מתנאל שלום ורן דור־חי, מבעלי "וויסקי בר מוזיאון". "כשנה לאחר פתיחת המקום אנו גאים להרחיבו ולאפשר קיומם של אירועים פרטיים ועסקיים, לצד הגשת שירות מקצועי לקהל המבלים במקום שמגיע אלינו מהארץ כולה ומרחבי העולם". "וויסקי בר מוזיאון", דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל אביב.

"ויסקי בר מוזיאון". צילום: יח"צ

 
וודקה של פעם
 
ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי מביאה בבלעדיות את הוודקה U`LUVKA, שזכתה ביותר מ־72 פרסים בינלאומיים מאז השקתה, ובהם שישה פרסים כוודקה הטובה בעולם בקטגוריית סופר־פרימיום. מארק הולמס, המייסד של בית הוודקה הפולנית, השתמש בארכיבים עתיקים, רישומי חצר ואגדות, ובסופו של דבר הצליח, בעזרתו של אלכימאי בן זמננו, ליצור מתכון לוודקה שמיוצרת כמו שייצרו לפני 400 שנה בפולין. הוודקה בעלת מרכיבים של חיטה, שיפון, שעורה ושיבולת שועל, אולם המתכון המדויק ידוע כיום רק לקומץ אנשים. מחיר מארז המכיל בקבוק 100 מ"ל ושתי כוסות: 26.90 דולר; מחיר בקבוק המכיל ליטר: 35.90 דולר

וודקה U`LUVKA. צילום: יח"צ