שורות ארוכות של שולחנות פיקניק מעץ, מאות אנשים עם כוס בירה בגודל של קנקן משפחתי, ומלצריות בתלבושת בווארית עם תריסר כוסות בירה מלאות בכל יד: אם עדיין לא חוויתם את המתואר לעיל, כנראה שאף פעם לא ביקרתם בביר גארדן ראוי או באוקטוברפסט בגרמניה. בעקבות הצלחתו של הביר גארדן של פאולנר במתחם שרונה בתל אביב, נפתח לאחרונה סניף שני במתחם שרונים בהוד השרון.



הביר גארדן של פאולנר נולד כחלק משותפות של טמפו, יבואנית בירת פאולנר בישראל, וקבוצת יזמים עם ניסיון עשיר בחיי הלילה בתל אביב. הביר גארדן של פאולנר במתחם שרונים, ממש כמו במתחם שרונה ובמינכן, מציע את תרבות הבילוי הבווארית שנולדה במאה ה־19 והפכה למוסד חברתי מקרב לבבות בכל העולם.



 "הישראלים פתוחים לרעיונות חדשים ולקונספטים מחו"ל בכלל ומטיולים בחו"ל בפרט", מספר ניר גל, מנהל חטיבת האלכוהול והבירה של טמפו. "השילוב של תרבות שתייה עם ניחוח אירופי, חוויה קולינרית מעניינת ואווירה נינוחה ומזמינה מהווה אופציית בילוי מאוד אטרקטיבית לישראלים. רואים את זה בקהל הרבגוני שפוקד את המקום: צעירים, מבוגרים, זוגות או חבורות. לא כל מקום כזה יצליח. רמת הביצוע חייבת להיות מאוד גבוהה, אחרת זה לא יחזיק מעמד, והקהל הישראלי ירגיש בתוך שנייה שמדובר בזיוף".



נסעתם לגרמניה לעשות שיעורי בית לפני שהלכתם על הקונספט. מה אתה יכול לספר על שתיין הבירה הישראלי לעומת זה הגרמני?


"הקהל הישראלי ביקורתי במובן הטוב של המילה. יודעים להעריך איכות, אוהבים ריגושים חדשים, ולכן תמיד מחפשים את הטרנד הבא וקונספטים ייחודיים. מצד שני, הם מחפשים גם מקומות לטווח ארוך שבהם הם מרגישים בבית ואוהבים לחזור אליהם. הדבר שהמבלה הישראלי הכי אוהב זה מקום שבו כבר מכירים אותו ונותנים לו יחס של VIP".



סיפורו של הביר גארדן התחיל במאה ה־19, אז הבירה בושלה בדודי ענק על גבי להבות אש חשופות. השיטה הלא בטיחותית בעליל גרמה לשריפות ענק באזור, וזה הוביל לאיסור על בישול בירה בין אפריל לספטמבר.



בעלי המבשלות, שנקלעו בשל כך למצב בעייתי, לא יכלו להיעזר בשיטת הפסטור או במקררים שעדיין לא הומצאו, אז הם החלו לבשל את הבירה בחורף ואחסנו אותה במרתפי ענק קרירים בעומק של שמונה מטרים מתחת לפני האדמה. על מנת להגן על המרתפים מפני השמש, הם שתלו מעל מרתפי האחסון עצי ערמונים. השילוב של בירה זמינה באזור מוצל בחיק הטבע משך אל מקומות האחסון חובבי בירה רבים, ובעלי המבשלות מיהרו והציבו לטובת המבקרים שולחנות עץ ארוכים, שהולידו את הביר גארדנס הראשונות בגרמניה.



כידוע, פעם בשנה מתקיים במינכן פסטיבל הבירה הגדול בעולם, אוקטוברפסט. לחגיגות הפסטיבל מגיעים מכל רחבי העולם מיליוני אנשים, חובבי בירה ותיירים. PAULANER הינה נותנת החסות הראשית לפסטיבל זה שנים רבות. חגיגות האוקטוברפסט של פאולנר יגיעו השנה גם להוד השרון ויתקיימו במתחם הביר גארדן החדש בתאריכים 8־10 באוקטובר, החל מהשעה 17:00. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הופעות חיות, יוקמו דוכני לונה פארק, יהיו אטרקציות ודוכני מזון לילדים ועוד.



ביר גארדן פאולנר, רחוב הרקון 2, מתחם שרונים, הוד השרון



ביר גארדן של פאולנר בקניון שרונים. צילום: אנטולי מיכאלו


חדשות
תחת שמי הים התיכון

יקב רמת הגולן חוגג את שיאו של הבציר עם הופעה של להקת A-WA בשיתוף DJ SHTUBY, ולאחר מכן מסיבת טבע בניצוחו של DJ TOMER MOSKO. לערב אחד בלב הכרם ותחת כיפת השמיים יוקמו במה, רחבת ריקודים ותאורה. המבלים יוזמנו ליהנות מכוס יין מלאה כל הערב ממיטב יינות יקב רמת הגולן ומבשרים של "הטריילר" - דוכן גריל מעושן של השף יוסי שרף. בין המנות שיוכנו במקום יהיו כריך בריסקט מעושן, תפוח אדמה במדורה ממולא בראגו ופטריות, גרסה צמחונית של תפוח האדמה וגם מתוקים לנשמה. טווח המחירים של המנות: 15־35 שקל. המסיבה תתקיים מחר, 7.9, בכרם גשור בשעה 21:00 עד השעות הקטנות של הלילה.

עלות כניסה ושתייה חופשית כל הערב: 85 שקל. הסעות מיוחדות ממרכז הארץ (תל אביב/ ירושלים/ חיפה) במחיר כולל של נסיעה ומסיבה: 130 שקל (בנוסף, יופעלו לטובת המסיבה קווי לילה ביישובי עמק הירדן ודרום הגולן).


מסיבת בציר יקב רמת הגולן. צילום: עדי פרץ


הכל זהב

את הבקבוקים של Blue Nun אין צורך להציג. היינות הלבנים של הנזירה הכחולה הם מבין היינות הפופולריים בישראל ולא סתם: הם קלילים, צעירים ומתאימים לשתייה כמעט בכל מזג אוויר. בין הבקבוקים הכחולים המזוהים עם המותג בולט בקבוק מוזהב אחד, ובתוכו יין מבעבע חצי יבש עם עלעלי זהב 22 קראט. עכשיו הוא מגיע גם בבקבוק אישי: בלו נאן זהב 22 קראט בבקבוק 200 מ"ל. יין חצי־יבש, מבעבע קלות, שמיוצר בשיטה המסורתית - שיטת .Charmat 11% אלכוהול בלבד, ביבוא "שקד".

מחיר מומלץ לצרכן: 25 שקל

Blue Nun בגודל 200 מ"ל. צילום: יח"צ