רמי לוי, בעלי רשת המרכולים "רמי לוי-שיווק השקמה" עוכב לחקירה הבוקר (ראשון) לצד ראש מועצה אזורית, מנהל עיתון מקומי ואיש עסקים, על ידי המשטרה בתום חקירה סמויה, בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. הם נחקרים כעת במשרדי להב 433 וצפויים להיות מובאים לדיון בהארכת עצרם בהמשך היום. בעקבות ההתרחשות הופסק המסחר במניית החברה של רמי לוי.  

מדובר בחקירה שעברה לאחרונה לשלב הגלוי, במסגרתה ביצעו חוקרי יאח"ה בשבועות האחרונים חיפוש במשרדי המועצה לשם תפיסת מסמכים ועכבו לחקירה חבר מועצה וכאמור הבוקר עכבו ארבעה חשודים נוספים, לצד חיפוש שנערך בבתיהם.


רמי לוי-שיווק השקמה. המסחר במניית החברה הופסק. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
רמי לוי-שיווק השקמה. המסחר במניית החברה הופסק. צילום: נתי שוחט, פלאש 90


מהמשטרה נמסר, בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, כי "החשדות נוגעים להתנהלות המועצה מול בעלי קניון הפועל בשטחה המוניציפלי, ומול מנהל העיתון המקומי, המסקר את הרשות".

כזכור, רק לפני כחודש וחצי סיימה המשטרה את חקירתה בעניין ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, והחליטה כי ישנה תשתית ראייתית לעבירות שחיתות שונות בעניינו. החקירה התנהלה ביחידה הארצית של המשטרה, להב 433, במשך כמה חודשים, ובמהלכה נחקרו מעורבים רבים באזהרה, בכללותם – בן חמו. עם סיום החקירה הוחלט כי נתגבשה תשתית ראייתית למעורבות בעבירות טוהר מידות, גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים.

על פי החשד, ראש העירייה פיתח מסלול אישי לקבלת תרומות בשווי מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים, תוך ניצול מעמדו והצגת מצג שווא לפיו התרומות מיועדות לרכישת מוצרי מזון לרווחתם של תושבי העיר. את התרומות שקיבל בחר ראש העירייה להעביר בין היתר למקורביו ולשימושו האישי. כמו כן, חשוד ראש העירייה כמי שפעל בניגוד עניינים, לאחר שבהיותו ראש עיר ויו"ר ועדת תכנון ובניה, עסק לקידום ענייניו של אחד ממקורביו.