צלם העיתונות והאמנות מיכה קירשנר, הלך היום (שני) בגיל 70, לאחר מאבק במחלת הסרטן. קירשנר היה מהמובילים בצלמי העיתונות בישראל מאז שנות ה-70 צילומיו עוררו תגובות נסערות לאורך השנים, בין השאר בזכות צילום התפילין של המשוררת יונה וולך, והמהפכה שחולל בהקשר של צילום במדינה, כשצילם דיוקנאות של פלסטינים נפגעי האינתיפאדה הראשונה בשנות ה-80.


קירשנר למד צילום בבית הספר לאמנויות חזותיות שבניו יורק בתחילת שנות השבעים, ובשנת 1983 הציג את תערוכה היחיד הראשונה שלו במוזיאון תל אביב, ותערוכה נוספת בשנת 1997.



את הקריירה שלו כצלם עיתונות החל בירחון "מוניטין" בשנת 1979, וצילם פוליטיקאים, אנשי חברה ואנשים מהישוב, מתוך מה שהוגדר כעמדה ביקורתית, וצילומיו נחשבו כ'שווי ערך למילה הכתובה'.

אחד הצילומים שהכי נקשרו במיכה קישרנר לאורך השנים הוא "דיוקן יונה וולך", המתקשר לשיר "תפילין" של המשוררת, שכולל צילום עירום של גבר עם תפילין לצידה של וולך.

החל משנות התשעים ועד שנות האלפיים צילום עבור עיתון "מעריב", צילומיו הופיעו במסגרת המדורים הקבועים של מוסף סוף השבוע, "הישראלים", "עמישראלחי", "הפוליטיקאים" ועוד

מוטי קירשנבאום ז"ל. צילום: מיכה קירשנר
מוטי קירשנבאום ז"ל. צילום: מיכה קירשנר


עבודותיו האישיות בשנות ה-70 וה-80 הוגדרו על ידי המבקרים כצילומים הראשונים המתכתבים עם הפוסטמודרניזם, ובשנת 1984 קיבל את פרס מוזיאון ישראל לצילום.

בשנים האחרונות התמקד בעיקר בצילומי אופנה ופרסום, ועבד עם פוליטיקאים, כוכבי תקשורת ובני משפחתו. קירשנר העיד כי הוא רואה בצילום מחויבות לנקיטת עמדה חברתית ופוליטית חדה ברורה.