ועידת מפלגת האיחוד הלאומי, מפלגה חרד"לית בראשות השר אורי אריאל, שהתמודדה בבחירות במסגרת הבית היהודי, תתכנס מחר בירושלים. המפלגה תשיק תוכנית מדינית חדשה שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ', ובמרכזה עידוד הגירה של ערביי יהודה ושומרון ושל ערביי ישראל בדמות פיצוי כספי, מה ש"יגדע את התקווה למדינה פלסטינית", לדבריו. ברשימה המשותפת אומרים כי מדובר ב"קריאה לטרנספר ולרצח עם".



התוכנית נקראת "תקווה אחת - תוכנית ההכרעה הישראלית" ובה מסביר ח"כ סמוטריץ' כי מודל שתי המדינות "הביא את ישראל למבוי סתום: ייאוש מאפשרות לסיום הסכסוך ופנייה לניהול שלו, כגזירת גורל אכזרית ונצחית". לדבריו, האלטרנטיבה תלויה בנכונות של החברה הישראלית להגיע להכרעה, שעיקרה הבנה שאין מקום בארץ לשתי תנועות לאומיות סותרות וכי ממערב לירדן יש מקום להגדרה לאומית אחת בלבד, זו היהודית.



סמוטריץ' מציע על כן להחיל את הריבונות הישראלית המלאה על כל שטחי יהודה ושומרון, תוך הקמת ערים ויישובים חדשים והבאת מאות אלפי מתיישבים נוספים.



לפלסטינים הוא מציע שלוש חלופות: מי שמוכן לוותר על מימוש שאיפותיו הלאומיות יוכל להישאר כאן ולחיות כפרט במדינה היהודית; מי שאינו מוכן לזנוח את שאיפותיו הלאומיות יקבל מישראל סיוע להגר לאחת ממדינות ערב; ומי שלא יאמץ אחת משתי החלופות הללו וימשיך להפעיל אלימות כלפי צה"ל, מדינת ישראל והאוכלוסייה היהודית - יטופל בנחישות על ידי כוחות הביטחון. "ניתן לשמור גם על אופייה הייחודי של מדינת היהודים, גם על הדמוקרטיה וגם על כל שטחי ארצנו", טען סמוטריץ'.



ברשימה המשותפת הגיבו בזעם. ח"כ עאידה תומא־סלימאן אמרה כי מדובר ב"תוכנית פשיסטית, הקוראת לגירוש וטיהור אתני".


"מה שכינה ח"כ סמוטריץ' 'תוכנית ההכרעה'", הוסיפה, "מהווה הסתה לאלימות וגזענות לכל דבר. שלוש האופציות שהעמיד סגן יו"ר הכנסת בפני האזרחים הערבים הן למעשה קריאה בוטה לטרנספר נגד אוכלוסייה שלמה ומיעוט ילידי, שגר וגדל אלפי שנים בארץ הזו; שינוי מעמדם של האזרחים הערבית לאזרחים מסוג ב'; וקריאה למיסוד האפליה - רצח עם".



במרכז מפלגת האיחוד הלאומי 119 חברים, וצפוי שההצעה תאושר פה אחד. מיד לאחר מכן תתחיל המפלגה בקמפיין אינטרנטי כדי לקדם את התוכנית שאותה מקווים יאמצו גם שותפיהם בבית היהודי, בראשות נפתלי בנט.