בשנים האחרונות הפך מוקי, שבימים אלה מציין 25 שנות קריירה, לאחד היוצרים החשובים ביצירה הישראלית, עם שורה של להיטים שכבר הפכו לקלאסיקות וביססו את מעמדו בליגת העל של התחום. אחד הדברים ששמרו על מוקי בצמרת הוא התשוקה שלו להתחדש, להתרענן ולהמציא את עצמו מחדש, בלי לאבד את הדרך שלו, בלי לחקות טרנדים חולפים ובלי לאבד את האני אמיתי שלו.



עכשיו הוא חובק אלבום חדש, "הולך על מים", שיצא כשנתיים אחרי "ילד של אבא" ומכיל להיטי ענק כשיר הנושא, המציגים פופ חדש, מלודי ומסונכרן עם הארץ־ישראליות החדשה, פלוס קריצות לחו"ל. בעיני, מדובר באחד האלבומים הטובים שלו בקריירת הסולו המרשימה.

מוקי. צילום: מרוה שרון
מוקי. צילום: מרוה שרון


מוקי השיק את אלבומו הנוכחי בהאנגר 11 בתל אביב, כשלצדו תזמורת נגנים עשירה, הכוללת נגני כלי נשיפה מעולים, זמרת ליווי מצוינת, מעיין בוקריס, מינימום אפקטים ויזואליים, מיטב להיטיו מכל הזמנים, ושירים מהאלבום החדש.

"אלוהים", "ילדה סוכר", "מדברים על שלום", "ילד של אבא", "לב חופשי", "נופל וקם" (מימיו בשב"ק ס'), "לא רואה ממטר" ועוד, הוגשו כולם בעיבודים מחודשים ועכשוויים, וכמובן מיטב הלהיטים מהאלבום החדש, ובהם "הולך על מים", "מלאכים ושדים", "רגע של חסד" ו"דבר איתי", שבביצוע החי קיבלו נופך יותר מתוק, מרגש ומפולפל מההקלטה המקורית - אולי בזכות העיבודים המוזיקליים האנרגטיים והתפורים היטב על קולו של מוקי, שהופך על הבמה לפצצת אנרגיה.

מוקי. צילום: מרוה שרון
מוקי. צילום: מרוה שרון


לאורך כל ההופעה הוכיח מוקי שהוא פרפורמר ממדרגה ראשונה וזמר נשמה אמיתי בכל קנה מידה. הוא פיזז, קיפץ והתנועע בחופשיות, טרף את הבמה וידע לנהל רומן קומוניקטיבי כריזמטי עם הקהל בין כל שיר ושיר, כולל בדיחות, ולהגיש את השירים בחינניות והמון סקס אפיל, כשהוא לא מותיר רגע קט של שעמום. תענוג צרוף.