העיתון לבנוני "אל-ג'מהוריה" דיווח היום כ(שלישי) כי חיזבאללה העלה את רמת הכוננות שלו בגבול הצפון, בצל התרגיל הצבאי הגדול שעורך צה"ל בימים אלו. מקור לבנוני בכיר אמר לעיתון כי כוחות יוניפ"ל עורכים סיורים אינטנסיביים באזור הגבול בדרום לבנון. 



עוד נמסר כי הכוחות הבינלאומיים מנהלים מגעים אינטנסיביים עם ישראל ולבנון כדי לשמור ריסון ולכבד את כללי הפסקת האש לפי החלטה 1701 מ-2006.  המקור הוסיף עוד כי מגעים בינלאומיים מתנהלים בעת הזו ומצביעים על מגמה חיובית, לפיה כל הצדדים אינם מעוניינים בהסלמה. 



שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום בתרגיל הגיס הצפוני של צה"ל, "אור הדגן". במהלך הביקור קיבל סקירות על התרגיל, וסייר בין חלק מהיחידות המשתתפות בו. אל הביקור התלוו גם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם ומפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק.

במהלך הביקור אמר שר הביטחון ליברמן: "הדבר היחידי שימנע את המלחמה הבאה הם עוצמתו של צה"ל וכוח ההרתעה שלו. התרגיל הזה מהווה נדבך משמעותי בהכנת צה"ל לעימות בצפון, אם נידרש לו, ואני שמח להתרשם מהמוכנות, נחישות ומקצועיות במערכים השונים ובקרב המפקדים. אין לי ספק שגם אצלנו ובעיקר באזור כולו, רואים ומבינים את יכולתו ועוצמתו של צה"ל. התרגיל הזה הוא גם תזכורת לכל מי שזומם לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, שהעימות הבא, אם יפרוץ, יסתיים בהכרעה ברורה לטובת צה"ל ומדינת ישראל".

בתוך כך, חיזבאללה הודיע היום על ניצחון של המשטר הסורי על דאעש בסוריה. "ניצחנו במלחמה בסוריה ומה שנשאר אלו כיסי התנגדות. הפרויקט של האחרים (המורדים ותומכיהם) נכשל והאויב רוצה לנהל מו"מ רק כדי להביא כמה הישגים", אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראלה. 

לרגל חודש מוחרם, בפגישה עם משפחות שכולות אמר נסראללה: "דאעש וג'בהת א-נוסרה גרמו למשבר הקשה ביותר שהיה לנו מאז 2010. זה הרבה יותר מסוכן או חמור ממלחמת לבנון השנייה. מאז 2011 התקיים פרויקט אמריקאי-ישראלי- קטארי -סעודי שמטרתו לחסל את ההתנגדות ואת הסוגיה הפלסטינית".

מצעד תומכי חיזבאללה בלבנון. צילום: רויטרס
מצעד תומכי חיזבאללה בלבנון. צילום: רויטרס
 
"האויב יגיע לטהרן" 

נסראללה גילה כי מיד לאחר תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011 הוא ביקר באיראן ונועד עם המנהיג העליון חמינאי. "באותם ימים כולם היו משוכנעים כי המשטר ייפול תוך חודשיים שלושה. הבהרתי לחמינאי את החזון ואיך אנו רואים את הפרויקט של האויב, והבהרתי לו שאם אנחנו לא נילחם בדמשק ניאלץ להילחם בלבנון כולל באל-הרמל, בעל בכ, הדחייה והבקעה המערבית של לבנון. המנהיג הסכים ואף הוסיף כי לא רק זאת, אלא האויב אף יגיע לאזורים כמו כרמאן וטהרן שבאיראן. הוא אמר שבחזית הזו יש צירים רבים: ציר איראן, לבנון, סוריה ומנהיג את הציר הזה בשאר אסד. הוא הדגיש כי יש לעשות הכל על מנת לנצח, ואנו ננצח". 
לדברי נסראללה, שנה וחצי לאחר פתיחת מלחמת האזרחים, סעודיה דרשה מהנשיא אסד להודיע במסיבת עיתונאים למחרת בבוקר על ניתוק הקשרים עם חיזבאללה ואיראן וכך יסתיים המשבר. מזכ"ל חיזבאללה הוסיף: "הזהרנו את אחינו העיראקיים מלכתחילה שאם הם לא יילחמו בארגון דאעש, הוא ישתלט על דיר א-זור בסוריה ומטרתו תהיה לפלוש לעיראק. ההערכות שלנו התממשו כאשר ארגון הטרור הזה השתלט על שני שליש מעיראק והיה מרחק 20 ק"מ מכרבאלה, ו-40 ק"מ מבגדד". 
מזכ"ל חיזבאללה אמר שבעצם הלחימה של ארגונו לצד המשטר הסורי נמנעה כניסת דעאש ללבנון, תוך שהוא תוקף גורמים בלבנון ש"לא מרוצים, לא משנה מה  נעשה".