הגיטרה, כפי שאנחנו מכירים אותה היום, הגיעה אל העולם המערבי בתקופת הרנסאנס, אולם יש שטוענים כי נולדה עוד בתקופת יוון העתיקה. אך האם ייתכן שבקרוב - מאות שנים לאחר שהומצאה, הגיטרה תיעלם מחיינו? בכתבה שפורסמה בחודש יוני האחרון בוושינגטון פוסט, מוצגים נתונים המעידים כי מכירות הגיטרה, שעמדו בעבר על מיליון וחצי יחידות בשנה, עומדות כיום על מיליון יחידות בלבד. במקביל, יצרניות הגיטרות - חברות כמו גיבסון או פנדר, נמצאות בקשיים כלכליים.



הנתונים העגומים הללו הוצגו אתמול על ידי מגזין בילבורד לאחד הגיטריסטים החשובים בעולם – אריק קלפטון, שהשתתף במסיבת עיתונאים שהתקיימה בפסטיבל הסרטים של טורונטו, בו הוצג גם סרט תיעודי על חייו של אגדת הגיטרה.





קלפטון אמר כי לא ידע שהמצב חמור כל כך, וכי יכול להיות שבאמת זמנה של הגיטרה עבר. הזמר סיפר כי אצלו בבית מאזינים לרוק קלאסי כל הזמן, וכי ילדיו נחשפו מאז ומתמיד לגיטרה.



הסברה הרווחת היא שהגיטרה נדחקה לפינה בגלל פריחתה של המוזיקה האלקטרונית. אולי תופתעו לגלות כי דווקא אריק קלפטון – שנחשב לאחד מ-100 הגיטריסטים הטובים בעולם לפי מגזין הרולינג סטון, לא יוצא נגד המוזיקה האלקטרונית. "אני מאמין שכל מוזיקה היא טובה" אמר הזמר והוסיף – "גם אם היא פחות מדברת אליי, כל מוזיקה היא טובה".