מארגני טקס פרסי אופיר לשנת 2017, הודיעו היום (שלישי) כי החליטו שלא להזמין פוליטיקאים להשתתף בטקס, בהם שרת התרבות מירי רגב. כזכור, השרה עוררה מהומה בטקס בשנה שעברה, כשיצאה במהלכו, בעקבות השמעת שיר של מחמוד דרוויש. בעקבות ההחלטה, הודיעה השרה רגב כי את נאומה תפרסם בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה וכינתה את החלטה 'פחדנית ולא דמוקרטית'.



גידי אורשר, חבר הנהלת האקדמיה לקולנוע הגיב לדברים ואמר בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי "לגברת הזו יש טעות קיומית, בטקס הפתיחה של פסטיבל ירושלים צעקו עליה כפי שעשו בטקס פרסי אופיר בשנה שעברה". הוא ציין כי "היא קראה כי ישנם הרבה גרבוזים ואורשרים אך אני לא הייתי נוכח בשני האירועים הללו, מסתבר שרוחי רחפה שם".





חבר ההנהלה התייחס לאירוע ואמר: "זהו טקס חגיגה לקולנוע וליצירה הישראלית. הרייטינג מאוד חשוב לטקס, ואנחנו מקיימים אותו בכדי ליצור אינטראקציה עם הקהל הישראלי". לדבריו, במהלך הטקס, חברי האקדמיה מכבדים את הטובים בבנינו ומנסים להודות להם על הישגם באותה שנה. "אך הנה מגיע מישהו שעושה את צרכיו על ראשי האנשים", הסביר, "אתה היית מזמין לחתונת בתך מישהו שמגיע לומר דברים לא נעימים לגבי אותם חוגגים?".



אורשר התייחס להחלטה וסיפר: "אני לא האמנתי שאני כותב את המיילים על ההחלטה הזו. אני הייתי בעד להזמין אותה מבלי לתת לה לדבר, רציתי לתת לה כבוד ולהזמין אותה, אך היא דחתה את כל האפשרויות שלא אפשרו לה לנאום בכעס נגד הסרטים". לדבריו, זו זכותה לעלות בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה במקום. "הקולנוע הישראלי משגשג ופורח פריחה מדהימה, אחוז הסרטים שדן בסכסוך הפלסטיני הוא מועט ומנגד הקולנוע הישראלי זוכה לשבחים ולפרסים", אמר, "אני לא מאמין ששופטים מכל עולם הקולנוע מסתכלים על מה חושבים בישראל על חיילי צה"ל אלא בוחנים את איכות הסרט".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן