אפל הכריזה הערב (שלישי) על שלושה מכשירי אייפון חדשים, דור חדש לשעון החכם ושדרוג של הסטרימר של החברה. האירוע התקיים באולם על שם סטיב ג'ובס בקמפוס החברה החדש בקליפורניה, ועורר סקרנות רבה בעולם. מנכ"ל החברה, טים קוק אמר: "כבוד עבורי להזמין אתכם לאולם על שם סטיב ג'ובס. הוא היה חשוב לי מאוד ויצרנו פה מוצר ששינה את העולם. החזון והתשוקה שלו חיים בקמפוס הזה. היום ותמיד אנחנו מכבדים אותו". הוא המשיך וציין כי ניתן לתרום לנפגעי הסופות באמצעות חנות האפליקציות. 
 
"אפל האמינה שאפשר לשנות את העולם. האייפון הראשון שינה את האופן שבו מתקשרים בפעם הראשונה שבאמת נגעת בתוכנה. האפסטור שינתה את האופן שבו משתמשים בתוכנות. שינינו את הדרך שבה אנשים מתקשרים באמצעות פייס טיים ובסירי השתמשנו בבינה מלאכותית", אמר ג'ובס. "בעשור האחרון התקדמנו בחידוש אחרי חידוש והגענו לרגע הזה. יצרנו מכשיר יותר אינטליגנטי ואישי. יש לנו חידוש גדול, האייפון 8 זה שדרוג גדול". 

דגמי האייפון והאייפון 8 פלוס, דומים מאוד לדגם האייפון 7. החידוש העיקרי הוא זכוכית שמכסה גם את חלקו האחורי של המכשיר ומעבד חזק מאוד. בנוסף, המסך שופר מעט מאז האייפון 7 ושני המכשירים צוידו במצלמה של 12 מגה פיקסל. בחברה השכילו לשלב במכשיר דבר חשוב - טעינה אלחוטית. בדומה לדגמים הקודמים, המכשיר צויד בתקן המבטיח עמידות במים ואבק.  האייפון 8 בגודל מסך של 4.7 אינץ' יעלה כ-699 דולרים בגודל של 64 ו-256 ג'יגה, והאייפון 8 בגודל מסך של 5.5 אינץ' פלוס יעלה 799 דולרים. המכירה המוקדמת תחל ב-15 לספטמבר ושבוע לאחר מכן המכשירים יישלחו.

לאחר מכן, הוכרז המכשיר שכולם ציפו לו - האייפון X, שזכוכית מצפה את המכשיר מכל הכיוונים. השינוי העיצובי המהפכני ביותר הוא היעלמותו המוחלטת של כפתור הבית של המכשיר. האימוג'י במכשיר זכו להבעות פנים אנושיות והמכשיר ייפתח באמצעות מנגנון לזיהוי פנים, שיוכל לזהות את המשתמש בכל תאורה שבה הוא נמצא וגם אם הוא או היא ישנו תסרוקת ויתאפרו. למרות ההבטחה כי המערכת תקינה, ברגע האמת, נציג החברה התקשה לפתוח את נעילת המכשיר. בחברה טענו כי לפני האירוע, מספר עובדים שיחקו עם המכשיר ולכן ברגע האמת הוא התקשה בזיהוי הפנים שהוא היה אמור להכיר, וביקש סיסמא.
 
בהתאם לציפיות - האייפון X לא יהיה זול. הוא צוייד במסך בגודל 5.8 אינץ' ויגיע בגדלים של 64 ו-256 ג'יגה ותג המחיר שלו יחל ב-999 דולרים. המכירה המוקדמת תחל ב-27 באוקטובר, והמכשיר יישלח ללקוחות החל מה-3 בנובמבר.

מתוך האירוע של אפל. צילום מסך


בנוסף, הושק הדור החדש של השעון החכם של אפל. "אני שמח להגיד שה-Apple Watch הוא השעון הפופולרי ביותר בעולם", אמר קוק, "בחודשים האחרונים חווינו צמיחה ענקית וכיום 97 אחוז מהלקוחות מרוצים". השעון החכם יצוייד בקישוריות סלולרית, דבר שיאפשר למשתמש לערוך שיחות טלפון גם כשהמכשיר לא נמצא לידך. בנוסף, סירי תוכל לדבר עם המשתמש, דבר שלא התאפשר עד כה בשעון החכם.

ההזמנות יתאפשרו החל מה-15 בספטמבר ובשבוע לאחר מכן יגיע לחנויות. השעון עם הקישוריות הסלולרית יעלה 399 דולרים ובלעדיה יעלה 329 דולרים. הדגם עם הקישוריות הסלולרית יהיה זמין במספר מדינות, ישראל אינה נכללת בהן.

במהלך האירוע, הודגמה שיחה ראשונה באמצעות השעון:

הכניסה לאירוע ההכרזה של אפל. צילום: רויטרס

לאחר מכן, מנכ"ל החברה הכריז על הדור הבא של ה-Apple TV - סטרימר ברזולוציית 4K. ניתן יהיה להזמין אותה החל מה-15.9. האספקה תחל שבוע מאוחר יותר.