חברת הדואר חתמה על הסכם עם רשת תחנות הנוחות יילו מקבוצת פז להפצת חבילות דואר באמצעות 100 תחנות תדלוק. לצורך העניין תשתמש החברה במערך הלוקרים של פז, הנמצא בתחנות.



פז, המנוהלת על ידי יונה פוגל, תאפשר ללקוחות להגיע לתחנות לפי המיקום הגיאוגרפי והזמן המתאים להם, ולקבל את דברי הדואר. עד סוף השנה יגדל מספר התחנות המספקות את השירות ל־120. פז גם מנצלת את חנויות הנוחות שלה למיזמים נוספים, כמו שיתוף פעולה עם חקלאים למכירת ירקות מהחקלאי לצרכן, והיא רואה בתחנות כאחד ממנופי הפעילות שלה.



אין זה שיתוף הפעולה היחיד של הדואר עם יזמים פרטיים במטרה לשפר את מערך ההפצה. החברה משתפת פעולה בנקודות מכירה נוספות, כמו רשתות שיווק או מכולות. אתמול חנך הדואר את מרכז הסחר המקוון במודיעין, שהושקעו בו 100 מיליון שקל. באירוע השתתפו שר התקשורת איוב קרא, יו"ר רשות הדואר חזי צאייג ומנכ"ל החברה דני גולדשטיין.



היקף החבילות בטיפול הדואר גדל בשנים האחרונות בעשרות אחוזים, בין השאר בזכות המסחר המקוון וההזמנות מחו"ל. על פי ההערכות, הדואר מטפל כיום ב־350 אלף חבילות ביום ובכ־60 מיליון חבילות בשנה - נפח שגדל במהירות משנה לשנה. סביר שהיקף הטיפול בחבילות יגדל משמעותית אם ועדה באוצר תמליץ על הגדלת תקרת הפטור ממס על קניות באינטרנט מ־75 דולר ל־100 דולר ויותר.



בחברת הדואר רואים את מרכז הסחר החדש כחוד החנית בשיפור השירות לצרכן, המתלונן לא אחת על עיכובים בקבלת דברי הדואר. המרכז צפוי לקצר משמעותית את זמני הגעת החבילות, כך שיגיעו לדואר בתוך 48 שעות ממועד נחיתתן בישראל. שר התקשורת קרא מסר כי "דואר ישראל הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחיה".