תלמידי בית הספר היסודי "ניר" בקריית אונו גילו בשנה שעברה כי בעיר קיימות ארבע נבחרות כדורגל לבנים לעומת נבחרת אחת לבנות. התלמידים לא הבינו מדוע קיימת אפליה ובדקו במסגרת התוכנית החינוכית "יוצרים שינוי", האם באמת קיים צורך בפתיחת קבוצת בנות נוספת. לאחר שערכו סקר וגילו שיש היענות, הם ערכו קמפיין הסברה, הפיצו עצומה וגייסו 500 חתימות.



הפרויקט של התלמידים נקרא "רוצה. שווה. יכולה" והוא אחד הבולטים מתוך מאות פרויקטים שהציגו תלמידים מכ-100 בתי ספר ברחבי הארץ במסגרת התוכנית "יוצרים שינוי", הפועלת ב-52 מדינות ומיושמת בארץ על ידי עמותת "רוח טובה", תחת הקרן המשפחתית על שם תד אריסון ועמותת "מלאכי יום הולדת".



גייסו 500 חתימות. במהלך המאבק להקמת הקבוצה. באדיבות ביה"ס היסודי "ניר" בקריית אונו
גייסו 500 חתימות. במהלך המאבק להקמת הקבוצה. באדיבות ביה"ס היסודי "ניר" בקריית אונו



אומנם התלמידים לא נבחרו לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי של התוכנית, אך מאבקם הגיע עד לראש העיר, ישראל גל, שהודיע כי השנה תפתח נבחרת כדורגל חדשה המיועדת לתלמידות כיתות א' עד ו'. הקבוצה אכן נפתחה בשבוע שעבר וענבר חורש, שהייתה בין התלמידים שהובילו את המאבק, מסבירה כי "חושבים שבנות לא יודעות לשחק כדורגל אבל אצלי בכיתה כל הבנות משחקות בזה ובהפסקה משחקות כדורסל". חורש מדגישה כי המאבק אומנם היה לתחום הכדורגל בלבד, אך בעתיד הן יבדקו את הביקוש בתחומים נוספים.



שרון טל, מנהלת עמותת רוח טובה, התייחסה לתוכנית ואמרה כי "הרעיון העומד מאחורי תוכנית 'יוצרים שינוי' הוא לאפשר לתלמידים, בכל מקום בעולם, לסמן נושאים שחשובים להם ולחשוב על פתרונות יצירתיים כדי להביא לשיפור באיכות חייהם, בסביבתם ובחברה בה הם חיים. במהלך השנה נחשפנו למאות רעיונות יצירתיים שהגיעו מתלמידים בישראל. אנו מאמינים כי שיתוף הרעיונות הללו יסייע ביצירת סביבת חיים טובה יותר לנו ולילדינו".