חבר הקבינט הבטחוני, השר זאב אלקין, נאם היום (רביעי) בכנס של המרכז הירושלמי למדיניות וציבור בראשות מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ד"ר דורי גולד. בכנס שנערך לציון 24 שנים להסכם אוסלו, התייחס אלקין לעידן שלאחר אבו מאזן ואמר כי "אין ספק שאבו מאזן הרג לחלוטין את הפוליטיקה הפלסטינית, גם בתוך העולם של פתח".



אלקין הוסיף: "אפשר להגיד שהיה יותר חופש פוליטי בתקופת ערפאת מאשר בתקופת אבו מאזן. יהיו השלכות בעידן פוסט אבו מאזן". הוא דיבר על היום שאחרי אבו מאזן, שלדעתו יגיע במוקדם או במאוחר, יותר מוקדם ממאוחר". לתפיסתו, הרשות הפלסטינית לא תוכל לבחור לו יורש באופן מסודר, מפני שאבו מאזן ביטל את כל מנגנוני קבלת ההחלטות וההכרעות, "הדבר שכנראה מסייע לו להישאר בשלטון הרבה זמן".



חבר הקבינט אמר כי "אבו מאזן לא זכה בפרס הנובל לשלום שלגמרי הגיע לו, בגלל ההגבלה המספרית של שלושה". הוא טען: "בגלל שזה היה הוא או הנשיא שמעון ז"ל, לא היה לו סיכוי. נאמר רק שלפרס היה יותר ניסיון בכל הקשור לתחרויות בדרגים האלה". אלקין וציין כי "אבו מאזן הוא היחיד שיחזיק בהישג כפול - הפיכת הסכם אוסלו לדבר ממשי, וגם קבורתו של בשנים האחרונות".



לדברי אלקין, ראש הרשות משאיר אחריו מערכת שלטונית לא מסודרת. "הוא הקברן של אוסלו והוא עושה זאת במודע", טען, "לא רבים זוכרים אך אבו מאזן הוא זה שלחש על אוזנו של ערפאת והניע אותו ללכת למהלך, והוא כנראה יקבור אותו". עוד טען אלקין, כי לדעתו ישראל לא ערוכה היטב לעידן שאחרי אבו מאזן.

השר הסביר כי "האתגרים הצפויים לישראל במישור הביטחוני, קרי העמידה ממול הכוחות הסדרים של הרשות ומול התנזים, תהווה בעיה שיהיה קשה לטפל בה, לפי דעתי, כל בכיר ביטחוני או בעל ממון ישכר לעצמו כוח חמוש על מנת להשתלט בין אם על הרשות או בין אם על אזור מסוים". הוא הזהיר: "יהיה מדובר באנרכיה".