התושבים שפונו מבתיהם לקראת הוריקן אירמה מתחילים לחזור בהדרגה לאזור המגורים שלהם, בשביל לגלות כי בתיהם והעסקים באזור הוצפו ונהרסו. באזורים מסוימים בפלורידה, רבע מהבתים נהרסו. על פי הדיווחים, מספר ההרוגים בסופה, שנחשבת לאחת הסופות האטלנטיות החזקות ביותר שנרשמו, טיפס ללמעלה מ-60, כש-43 מהם נהרגו באיים הקריביים. מרבית ההרס קרה באזור רצועת החוף של פלורידה, לכיוון מפרץ מקסיקו, לאורך מסלול של כ-160 קילומטרים.



"אין לי בית, אין לי עבודה, אין לי כלום", הסביר בראיון תושב עיירה שנהרסה, "ברחנו צפונה עם הגעת הסופה, וכשחזרנו ראינו שגם תחנת הדלק שבה עבדתי - נהרסה". הוא הסביר: "יצאנו מהבתים בלי לקחת כלום, וננסה להציל מהבית כל מה שנוכל". ראש סוכנות החירום העריך כי בחלק מהאזורים, רבע מהבתים נהרסו כליל, ו-65% נפגעו באורח קשה.


נזקי הוריקן אירמה. צילום: getty images


נזקי הוריקן אירמה. צילום: getty images


נזקי הסופה אירמה. צילום: getty images


בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא צפוי לבקר מחר בפלורידה, ולהיפגש בין היתר עם משמר החופים ועם רשות החירום הלאומית.

שוטר מג'ורג'יה תועד בסרטון שפורסם בפייסבוק, כשהוא עומד בסופה מחזיק בכל הכוח את הדגל האמריקאי. "שוטרים הסתובבו בעיר כדי לבחון את נזקי ההוריקן, ואחד מהם מצא את הדגל מוצמד לכביש", נכתב בפוסט, "הוא נמצא בנקודה הזו משנות ה-80, והקצין החליט לקחת את הדגל ולתת לו להתייבש במקום בטוח". הפסוט נגמר בתקווה: "מקווים שנוכל להחזיר אותו למקומו במהרה". הסרטון זכה עד כה למאות אלפי צפיות ותגובות נרגשות.




באותו יום פורסם סרטון נוסף, שצולם באזור אחר במדינה, נראה שוטר כשהוא מרים מהכביש דגל שעף ומרים אותו באוויר כדי שיתייבש. מהמשטרה המקומית הסבירו כי "כוחות הביטחון, בהם קפטן אשלי בראון, שעצר במהלך עבודתו כדי להציל דגל. הוא מתייבש כעת, ואנחנו מקווים שנוכל להשיב אותו למקום במהרה". בציוץ של המשטרה נכתב: "גם במהלך הסופה אנחנו זוכרים לאהוב את המדינה והקהילה שלנו", ולווה בתגית 11 בספטמבר, שכן הסרטון המדובר צולם ב-11 בספטמבר. השוטר סיפר בראיון ברשת ABC כי הוא ראה את הדגל ולא יכל שלא להרים אותו. הדגל נתלה בחלק האחורי של הרכב שלהם.


נזקי הוריקן אירמה. צילום: getty images


נזקי הוריקן אירמה. צילום: getty images


סרטון מפתיע נוסף שעלה לרשת, הוא תיעוד של נזירה כשהיא נעזרת במצ'טה כדי לגזום את הענפים שנפלו:



עם הזמן מתגלים עוד ועוד נזקים, וייקח עוד זמן רק לשקם את האזורים שנפגעו. כזכור, נשיא ארצות הברית הכריז על פלורידה כאזור מוכה אסון, דבר שיאפשר העברת סיוע נוסף למדינה.