בעקבות פסיקת בג"ץ כי בתי עסק יורשו להציג עצמם כ'מושגחים' ללא תעודת כשרות מהרבנות שוחחה היום (רביעי) ב-103FM ענת דוידוב עם תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה שהתייחס להחלטה. "החלטת בג"ץ אתמול נתנה פעם ראשונה פתח לכשרות אלטרנטיבית. היא לא מאפשרת לעסק להציג עצמו ככשר אך בניגוד למצב הקודם הוא יוכל להצהיר על כללים עליהם הוא מקפיד ככשרות אלטרנטיבית. בעל עסק יוכל להציג את הפרטים עליהם מקפיד ללא תעודה ובכל יציג כי הוא עומד בתנאי הכשרות הראויים אך אינו מחזיק בתעודה מטעם הרבנות ובכך יישבר מונופול הרבנות", אמר פרנק. 
שי ברגמן מאיגוד המסעדנות הצטרף לשיחה והצהיר כי מדובר בפריצת דרך. "אנחנו עד היום היינו שבויים מול גוף שמטיל עלינו אימה ורודה בנו. ההחלטה קובעת שיש אלטרנטיבה, בעל מסעדה שמשגיח רבנות מתעמר בו יוכל לבקש לעבור לגוף אחר. מדובר על עניין כלכלי של עשרות אלפי שקלים בשנה, מעבר לכך ישנם תקנות ואין אחידות בין הרבנויות כך שבעלי העסק צרכים לנגן לפי החליל שלהם מחשש לאבד את תעודת הכשרות ונתח גדול של סועדים. אנחנו שבויים שלהם ונדרשים לעשות את מה שהם מבקשים כי אין אלטרנטיבה. במקביל אנחנו מבחינים שהלקוחות פחות ופחות סומכים על תעודת הכשרות של הרבנות. ציבוריים שלמים בתוך האוכלוסייה החרדית אינם סומכים על הכשרות של הרבנות הראשית", ציין.
 


תני פרנק התייחס לדבריו והשיב: "אנחנו הצטרפנו יחד עם ארגון המסעדות לעתירה הזו ועומדים לצד הצרכנים. ישנה בעיית הונאה שמתבצעת על ידי הרבנות. הרב לאו אמר בעצמו שישנם מקומות שאי אפשר לסמוך על תעודת הכשרות שלהם. אם הוא אומר זאת אז אנחנו בוודאי שנסכים איתו. ישנם דיווחים כוזבים של משגיחים שלא מגיעים לבית הלקוח ואם ניתן לפתור את העלויות המיותרות ואת המוצר הלא איכותי הזה שנקרא 'הכשרות' אז אנחנו בעד. ראינו כשפתחו את התחרות באזורי הרישום לנישואין הרבנות עצמה שיפרה את השירות, אני מניח שיקרה אותו הדבר גם בעולם המסעדנות".
לסיום הוסיף שי ברגמן: "אני אדווח את מדיניות הכשרות שנמצאת אצלי במסעדה והלקוח יוכל לבחור באיזו כשרות הוא מעוניין. זו ההגדרה של שוק חופשי שיאפשר ללקוחות לבחור. אנחנו נציג את מדיניות העסק והתפריט והלקוח יחליט אם זה מקובל עליו. צריך לזכור שמסעדנים הם בתי עסקים שינסו לקלוע לטעמם של הלקוחות ויתאימו את עצמם. אני חושב שההחלטה של בית המשפט תוביל לכך שיהיו יותר מסעדות כשרות ולא ההיפך".