חוקרי ובלשי היחידה הארצית למאבק לפשיעה כלכלית (יאל"כ) פשטו הבוקר (רביעי) על שלושה סניפי בנק לאומי בתל אביב ובירושלים. הם אספו מסמכים הקשורים לביצוע עבירות מרמה, מיסוי והלבנת הון, הן של הבנק, והן של של בעלי תפקידים בכירים לשעבר בבנק.



החוקרים והבלשים שהצטיידו בצווים מטעם בית המשפט, המחייבים את הנהלת הבנק למסור להם את המסמכים הרלוונטים, עזבו את המקום בתום החיפוש ושבו אל משרדי היחידה בלהב 433 בלוד. מהחקירה עולה החשד, שהבנק ומנהליו ביצעו לכאורה עבירות כלפי שלטונות ארצות הברית, באופן המגבש ומחזק חשד לביצוע עבירות דומות גם בישראל.



החקירה מנוהלת על ידי יאל"כ בשיתוף פעולה עם יחידות אכיפה כלכליות, רשות המסים והרשות להלבנת הון, וכן בליווי פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. נציין שמדובר בחקירה המצוייה בראשיתה וצפויות פעולות חקירה נוספות לרבות של בכירים לשעבר בבנק ומעורבים נוספים.



כזכור, חקירת המשטרה, שהחיפושים הם חלק ממנה, נפתחה על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, ובעקבות הסדר מותנה אליו הגיעה הנהלת הבנק מול הממשל האמריקאי. במסגרת ההסכם מדצמבר 2014, במסגרתו נדרש הבנק לשלם 400 מיליון דולר, זאת לאחר שהודה בביצוע שורה של עבירות מרמה.