"החקירה של המיליארדר ארנון מילצ'ן בלונדון הייתה משמעותית", כך אומר היום (רביעי) מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, בראיון נדיר שהעניק לערוץ 10, בו התייחס לחקירת איש העסקים המקורב לבני הזוג נתניהו, ומהווה נדבך מרכזי בחקירת פרשת המתנות, או תיק 1000. בקטע נוסף מהראיון ששודר, התייחס המפכ"ל לסערת המגומטרים שהוצבו בהר הבית והוסרו לאחר מכן. "ביצענו את החלטות הדרג המדיני ולא אתן לו ציונים. הגורם היחיד שהסתייג מהצבת המגנומטרים היה משטרת ישראל", אמר אלשיך. "רצינו לחתור לפתרונות אחרים. השב"כ, אחרי שהוצבו המגנומטרים המליץ על פירוקם". 



ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90
ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90



לפני כשבועיים פורסם בערוץ 10 המשטרה שוקלת לחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד לקבלת שוחד מאיש העסקים ארנון מילצ'ן. זאת, בעקבות חקירת מילצ'ן בלונדון. לפי הפרסום, בחקירה הציגו החוקרים מידע חדש למילצ'ן. בסופו של דבר איש העסקים שמתגורר בארה"ב חיזק מאוד את הראיות בתיק ואמר במפורש שמצד נתניהו היתה בקשה שיטתית לסיגרים ומתנות. בעבר אמר דבר דומה ונסוג בו, אך הפעם אמר זאת בבירור. 



חקירתו באזהרה של מילצ'ן טלטלה את המערכת הפוליטית. חוקרי המשטרה בראשות תנ"צ בר נור נפגשו עם מילצ'ן בשגרירות בלונדון. הוא נחקר, כאמור, באזהרה על מתן שוחד לראש הממשלה. במהלך חקירתו הוטח באיש העסקים כי נתן טובות הנאה לנתניהו תמורת ויזה לארה"ב ועזרה בענייני ערוץ 10.על פי הדיווח, הוא הופתע מאוד מההאשמות שהטיחו בו החוקרים. התפתחות טורפת את הקלפים בתיק 1000. בסביבת נתניהו ממשיכים לטעון כי לא יהיה כלום כי אין כלום. 
גורמים בכירים אמרו כי החקירה חיזקה את מעורבות נתניהו בנושא ערוץ 10, מה שיכול להיחשב כקבלת שוחד. עוד מוסרים הגורמים כי מילצ'ן סיפק פרטים על הזוג נתניהו שלא סיפק בעבר. עדותו התאפשרה בעקבות עדותו של ארי הרו, עד המדינה בפרשה ובעבר ראש לשכתו של נתניהו.