"מעריב־סופהשבוע" יפרסם מחר את השוואת מחירי הסל לראש השנה, לאחר בדיקה בין רשתות שיווק מרכזיות. כמדי שנה, הרשתות החלו במבצעים מיוחדים לחג, ורובן מבטיחות את הסל הזול מכולם. בסקר שערכנו לקחנו מוצרי יסוד שיש בכל בית בכל השנה, ובפרט בחגי תשרי. בין היתר, ביררנו כמה תעלה חבילת נייר טואלט (32 גלילים) של לילי, אבקת כביסה אריאל (5 ק"ג), דבש של יד מרדכי, משחת שיניים קולגייט טוטאל, קטשופ אסם ועוד. ההפרשים במחירים היו גבוהים מאוד, לעתים עד פי ארבעה ויותר.

הרשתות שנסקרו הן חצי חינם, שופרסל דיל, יינות ביתן, רמי לוי, אושר עד, טיב טעם, ויקטורי ויוחננוף. חלק מהרשתות נחשבות זולות במיוחד, כמו רמי לוי, לעומת טיב טעם, הנחשבת יקרה וגם בבדיקה שלנו הצדיקה את התואר.

פרט למחירים, בדקנו את גם חוויית הקנייה - לאיזה סניף היינו שמחים לחזור ולאיזה פחות, והאם יש לכך מחיר. סניף טיב טעם לדוגמה, היה אחד היפים ומקבלי הפנים מהמקומות שביקרנו בהם. גם שופרסל דיל המשופץ (מול קניון איילון, מאחורי דיזיין סנטר) היה מהנה במיוחד וכך גם סניף יוחננוף (יגאל אלון תל אביב). לעומתם, הסניף של רמי לוי (מול קניון איילון) היה הצפוף ופחות נעים לרכישה, וההמתנה בקופות הייתה ארוכה.

חצי חינם (סניף פתח תקווה), למרות עיצוב חמים, היה עמוס וצפוף והיה קושי של ממש להסתובב עם העגלה בתוך הסניף, אבל הקופות היו מהירות ויעילות במיוחד, והמחירים לא רעים כלל. דוגמה קיצונית להבדלים במחיר אפשר למצוא בדבש יד מרדכי 350 גר'. המוצר עולה בטיב טעם 22.90 שקל לעומת חמישה שקלים בלבד ביינות ביתן (בתנאי שרוכשים ב־100 שקל ממוצרי החנות), אבל גם בחצי חינם וביוחננוף המחיר היה נמוך (9.9 שקלים).

אבקת עוף אמיתי עלתה אצל רמי לוי 9.80 שקל וביוחננוף 9.90, לעומת 15.9־17.9 באושר עד, שופרסל דיל, יינות ביתן וטיב טעם. את שאר הפריטים המדויקים ואת חוויות הקנייה המלאות נחשוף מחר.