הטרור הפלסטיני מאיים על ישראל יותר מאשר לפני הסכם אוסלו. כך אמר היום (חמישי) יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), בכנס המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה. לדבריו, "24 שנים לאחר חתימת הסכמי אוסלו, עלינו להודות: הסכם אוסלו נכשל. אנחנו יותר מאוימים היום מטרור פלסטיני ממה שהיינו לפני ההסכמים שנחתמו בספטמבר 1993".



לדברי דיכטר, "כשמסתכלים אחורה על ההסכם הכי חשוב שנחתם באזורנו בין ישראל לרשות הפלסטינית, הרי שאנחנו, האמריקאים, האירופים ומדינות ערב - כולנו ציפינו שזה יביא להפסקת האלימות ולהפסקת אש. ואם מישהו רוצה להתנהג אחרת הוא יטופל באמצעות כליאה והבאה למשפט בידי הרשות הפלסטינית".



"חשבנו שאנחנו הולכים לחתום על הסכם עם רשות פלסטינית אחת שיש לה נשק אחד לביטחון פנים וחוק אחד", אמר חבר הכנסת, "אבל בעשר השנים האחרונות יש לנו שתי רשויות - אחת בעזה ואחת ברמאללה מאז יוני 2007. מחמוד עבאס, נשיא הרשות הפלסטינית, ביקר בפעם האחרונה בעזה, שם גרים 40 אחוז מהאוכלוסייה שלו - לפני יותר מעשר שנים''.



עוד אמר דיכטר, כי כאשר הצדדים לא מסוגלים להסכים על מי הוא טרוריסט, אי אפשר לצפות פני עתיד. "24 שנים לאחר חתימת ההסכמים אנחנו מסתכלים לאחור ומבינים שלא תחת ערפאת ולא תחת אבו מאזן ישנו הסיכוי לנהל משא ומתן על הסכם שלום, כל עוד שהמילה 'טרוריסט' משמעותה דבר אחד עבור הפלסטינים ודבר שונה לחלוטין עבור הישראלים, אירופה וארה"ב. המכשולים העיקריים להגעה להבנות בין ישראל לפלסטינים הינם התפיסה שלהם את הטרוריסט כגיבור והעובדה שהם התאהבו בסטטוס של פליטים".



"כשאנחנו מתמודדים היום עם החמאס, הג'יהאד הפלסטיני, דאעש ואחרים, הלקח הוא שיש להילחם בהם", הסביר יו"ר ועדת חוץ וביטחון. "אם לא תילחם בהם היום תמצא עצמך נלחם בהם כשהם מאורגנים יותר ומחומשים יותר. באזור הזה עלינו להיות חזקים, אחרת לא נשרוד כאן כמדינה. אם לא נהיה חזקים איש לא יתייחס אלינו. על הבמה אנו לאט לאט רואים מי הוא השחקן המרכזי. הוא לא סוני, אלא שיעי והוא ממלא תפקיד מסוכן. לנו אסור לעשות טעויות מאחר וטעויות באזור שלנו משמעותן שניעלם".