תנוח דעתם של עובדי ערוץ 20 וצופיו: הערוץ יעלה וילבלב על מסכיהם עוד שנים רבות. ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב לא תממש את איומה לחלט את ערבויות הערוץ. ואם בכל זאת תחלט, תמיד יימצא איזה טייקון שכיסו ולבבו עמוקים דיים כדי להעמיד מחדש את המיליונים הנחוצים. אין טעם, אגב, לבוא בתלונות אל בן חי שגב, או לטעון שהיא עומדת בחזיתה של קונספירציה שמאלנית. היא הרגולטור.



היא פשוט מקיימת את תפקידה על פי הגדרתו ועל פי החוק. יתכבדו הפוליטיקאים וישנו את החוק כך שהאבן תרד מצווארו של ערוץ 20 וד"ר בן–חי תעזוב אותם לנפשם האלקטרונית. רוצים שהיא תעזוב אותם לנפשם? יש דרך ויש שיטה. שיעלה איוב קרא ללשכתו של ראש הממשלה, יקבל ממנו את העיקרים הרצויים, יפנה לדוד ביטן שיעביר בתורו את החוק - ובא לערוץ 20 ולתוכניות העאלק־מורשת שלו גואל.





והרי ערוץ 20 לא שובר פה את הכלים באופן שהערוצים האחרים לא שברו לפניו. ראש הממשלה, בימי שיא ההתקפות עליו מצד רביב דרוקר, נאלץ לאשר את המשך הזיכיון של ערוץ 10 אחרי שנטען כי לא עמד במחויבויותיו הרגולטוריות. וערוץ 2 ספג לא מעט קנסות לאורך השנים. ככה שלא נורא להביט לכיוון השני לפעמים, וגם למרוח קצת. וגם אם ערוץ 20 מקמט קצת את הכללים, אפשר ועוד איך להמשיך לשחק.



ועוד לא דיברנו על ביקוש. על קהל שצמא לתקשורת מסוימת ולא מקבל אותה. הנה סקופ שבטח יפיל אתכם מהכיסא: ערוצי הטלוויזיה העיקריים בארץ, גם אם הדברים אינם נאמרים במפורש, הם שמאלניים.



המשיח ידהר כאן ברחובות על חמורו הלבן ביום שמהפה של גאולה אבן־סער ייצאו בשעת ויכוח סוער - עם, נגיד, חנין זועבי - המילים "נחלת אבותינו" במקום "השטחים". או כשאמנון אברמוביץ' יחבוש כיפה באולפן שישי. או כשנדב אייל יתאר בבוז כיצד בוועידת ה–G20 האחרונה "כל הגויים" לא הצליחו להגיע ולו להסכמה אחת.



עשרות שנות נידוי עוררו באנשי ערוץ 20 רעב גדול, והוא גרם להם לבלוע את הטרף שהתגלגל לידם בביסים גדולים מדי. מה שעשו להם החילונים, הם עשו לאחיהם הרפורמים. ואת חובות היצירה המקומית המירו לפחות חלקית בתוכני אקטואליה תוקפניים.



אש הנקמה בוערת בהם. הרגולטורית נרגשת מדי. כולם צריכים להירגע. צוות ערוץ 20 צריך לצנן את הג'ננה ולכבד מעט יותר את ההתחייבויות, גם אם מראה רבה רפורמית על המסך עולה להם בדמים. וכבוד הרגולטור, אם יש ביקוש ואין הטפה למעשים לא חוקיים, יתכבד ויזוז הצדה, עד שהפוליטיקאים יפתרו את המשבר. אם לערוץ "הידברות", שאין דבר בינו לבין הידברות, יש מקום על המסך, לערוץ 20 בטח שיש.