על רקע פסיקת בג"ץ, שהורתה להרחיב את שטח המחיה של האסירים, נודע כי שר הפנים גלעד ארדן שוקל לקצר בחקיקה את תקופת המאסר של אסירים. בעקבות זאת טען היום (חמישי) האסיר המפורסם טוביה אושרי, שריצה 20 שנות מאסר בגין רצח של שני עבריינים, בתכנית של גבי גזיתב-103FM כי "אני חושב שאיבדתי את הזהות שלי בכלא". הוא הוסיף כי "גם אם יכניסו אותך לסוויטה הכי מפוארת במשך חודש שלם וייקחו לך את המפתח, תרגיש כמו בכלא".



"אני רוצה להכניס אותך לחודש ימים לסוויטה הכי יפה ומפוארת בתל אביב ונראה איך תרגיש אם המפתח לא נמצא אצלך", אמר אושרי גזית, והוסיף: "להיות סגור, גם אם זה בכלוב של זהב, זה לא פחות גרוע מכלא".



 


בתוך כך, האסיר לשעבר סיפר על התנאים הגרועים בתוך בית הכלא ופירט את ההשלכות שיש לכך על חייו. "אני חושב שאיבדתי את הזהות שלי בכלא", אמר, והסביר: "ברור שאדם שביצע פשע צריך לשלם מחיר על כך, אבל לשבת שישה-שמונה אסירים בתוך תא קטן אחד זה כמו לשבת בתוך קופסת סרדינים".

לדבריו, "יכול להיות שאם אדם יישב פחות שנים בבית הכלא, הוא ייצא ממנו עם היגיון בריא יותר", אמר טוביה והוסיף: "די ברור שהישיבה בכלא תיקנה אותי וכיום אני מדבר עם בני נוער איך אפשר לבחור באפשרות אחרת, ומלמד אותם להפשיל שרוולים ולשנס מותניים כדי שיוכלו להגיע למה שהם רוצים בחיים".