למעלה ממאה בני אדם נהרגו הערב (שלישי) ברעידת אדמה בעוצמה 7.1 שהתרחשה במקסיקו סיטי שבמקסיקו, אשר בעקבותיה אלפי תושבים נמלטו מתוך בתיהם לרחובות. לאחר האירוע הקונסולית הישראלית במדינה הודיעה כי "לכל השליחים הישראלים שלום". כמו כן, בשלב זה לא ידוע על נפגעים מהרעידה. רעש האדמה אירע בדיוק 32 שנים לאחר רעידת אדמה קטלנית ביותר שהורגשה בבירה המקסיקנית בשנת 1985, בעוצמה של 8.1, בה נהרגו כעשרת אלפים בני אדם.

מספר שעות לפני שהורגש רעש האדמה הופעל צופר התרעה בעיר לציון אותו אסון טבע שהתרחש בשנות ה-80. תושבי העיר לא ציפו לכך שדווקא בתאריך הזה יחלו לרעוד קירות בתיהם, כאשר במקביל דווח על שריפות ודליפות גז, כמו גם על אנשים רבים שנלכדו מתחת להריסות. 
היקף הנזק לא היה ברור בתחילה. המכון הגיאולוגי האמריקאי ציין כי מוקד הרעש היה 76 קילומטר (ק"מ) דרומית מזרחית לעיר הבירה במדינה פואבלה. בשכונה הדרומית של קויוקאן קירות בניינים מהתקופה הקולוניאלית נסדקו, וכמה מהם אף התמוטטו לתוך ההריסות.

התושבים נצפו כשהם בוכים ומתחבקים ברחובות. "אני לא יודע אם אהיה לי בית כשאלך הביתה מהחנות", אמר בעל עסק במקסיקו סיטי. עד ראייה אמר לאחר ההתרחשות כי "אנשים פה רגילים לאירועים כאלה, אך הפעם ראיתי פחד גדול יותר על פניהם". 


פצוע ברעידת האדמה במקסיקו. צילום: AFP
פצוע ברעידת האדמה במקסיקו. צילום: AFP


כזכור, רק לפני כשבוע וחצי הורגשה אחת הרעידות החזקות בהיסטוריה המודרנית של מקסיקו, בעוצמה של 8.1, שבה נהרגו עשרות בני אדם ונהרסו מאות מבנים.