איציק בר מוחא, ראש ארגון הפשיעה "הכנופייה הירושלמית", הואשם היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבירה בביצוע עבירות של כניסה למקום מגורים בכוונה לבצע פשע והחזקת מכשירי פריצה. לפני כשלושה שבועות נעצר בר מוחא על ידי המשטרה בחשד שקשרו קשר לפגוע באחד מיריביו. אולם, כתב האישום שהגישה היום הפרקליטות אינו כולל עבירות הקשורות בכך. יחד עם בר מוחא הואשמו יעקב (קובי) לוי ועומר עליאן ולבית המשפט הוגשה ביקשה להאריך את מעצרם.



פרקליטות מחוז ירושלים מייחסת לנאשמים "יצירת אופרציה פלילית מורכבת ומתוחכמת, הכוללת רכישת אמצעים וגיוס כח אדם", כדי להיכנס לחניון התת קרקעי הפרטי המשמש את דיירי מתחם הבניינים ברחוב גלבר בעיר, שם מתגורר על פי החשד היעד שלהם לחיסול. אך עליאן נעצר על ידי המשטרה במקום, לאחר שניסיונו לפתוח את שער החניון נכשל.



לפני מספר שבועות עצרה המשטרה שבעה חשודים, בהם בר מוחא. בחקירת המשטרה התבסס חשד לפיו החשודים ביקשו לפגוע בתושב ירושלים עמו יש להם יריבות רבת שנים ועל ידי כך סוכל ונמנע ניסיון פיגוע על רקע פלילי.

החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית בגין 'קשירת קשר לביצוע פשע', 'מתן אמצעים לביצוע פשע' ו'מעקב וחדירה לפרטיות' ומעצרם הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט. כאמור, לבסוף הוגש על עבירות של כוונת ביצוע פשע והחזקת מכשירי פריצה בלבד.
 
בר מוחא השתחרר רק בפברואר האחרון מהכלא, אחרי שריצה עונש של 13 שנות מאסר בגין עבירות של סחיטה באיומים. בר מוחא הורשע בשעתו בפרשת הבנק למסחר, והיה בין האחראים הישירים לנפילתו של הבנק, שעה שהוביל את עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, לדירת הימורים בה הפסיד עשרות מיליוני שקלים. מאוחר יותר, בר מוחא וחברי כנופיית ירושלים חטפו את מקסימוב וגבו ממנו סכומי עתק, אותם גנב באמצעות אחותו שהורשעה בגנבת 250 מיליון שקלים מלקוחות הבנק.