יצרנית הנשק הגרמנית "הקלר אנד קוך" תפסיק למכור את מוצריה לישראל, כך על דיווח של החברה. החלטת החברה אינה נוגעת רק לישראל. "הקלר אנד קוך" הודיעה כי תפסיק למכור נשק לאזורי מלחמה או למדינות מושחתות. ישראל נכנסת, לטענת החברה בקטגוריה הזו. 

החברה הגרמנית אימצה לאחרונה דישה חדשה לפיה יהיה לה קשה להשיג רישיון לייצוא נשק מהממשלה הגרמנית למספר מדינות בעולם. מדינות נוספות מלבד ישראל אליהן היא לא תמכור נשק הן מקסיקו, ברזיל, הודו, ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות, טורקיה, מלזיה, אינדונזיה ומדינות אפריקאיות.
על פי הדוח האחרון של הקלר אנד קוך, החברה תמכור נשק רק למדינות "ירוקות", כהגדרתה, שהן מדינות החברות בנאט"ו או כמו חברות - יפן, שווייץ, אוסטרליה וניו זילנד, וכן למדינות העומדות בדרישות השקיפות של מדד השקיפות הבינלאומי ומדד הדמוקטיות של האקונומיסט. 

החברה לא הגיבה לשאלה מדוע ישראל נכללת ברשימת המדינות עמן אסור לעשות עסקים, משרד הכלכלה הגרמני אמר לג'רוזלם פוסט כי הוא מודע לדיווחים בתקשורת, הוא לא מגיב להחלטות של חברות פרטיות.
על פי הגארדיאן הבריטי, ההחלטה של "הקלר אנד קוך" הופכת אותה ליצרנית הנשק הראשונה עם מדיניות יצוא יותר אתית מאשר הממשלה במדינה שלה.