נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לשאלת הסכם הגרעין בין שש המעצמות לבין איראן ואמר כי הגיע להחלטה האם לפרוש מההסכם. עם זאת, טראמפ סירב לפרט אם החלטתו היא להישאר בהסכם או לפרוש ממנו. בתגובה לכך הודיעה איראן כי היא מוכנה לכל תרחיש אפשרי ואם ארצות הברית תפרוש מההסכם, היא תוכל לשוב ולהעשיר אורניום באופן מידי



גם בעלת בריתה של ארצות הברית, צרפת, הביעה את התנגדותה לפרישה מהסכם הגרעין, אותו היא מחשיבה ככלי יעיל למניעת ההתחמשות האיראנית. נשיא צרפת עמנואל מקרון גם הוסיף כי טראמפ לא אמר לו מה כוונתו לעשות בנוגע להסכם, והוסיף "צרפת היא חלק מההסכם כי היא מאמינה שמדובר בהסכם טוב, זאת תהיה טעות מצד טראמפ לפרוש ממנו".



לא מתייצב לצד טראמפ. עמנואל מקרון, צילום: רויטרס
לא מתייצב לצד טראמפ. עמנואל מקרון, צילום: רויטרס



גורם חשוב נוסף בעסקה, רוסיה הודיעה כי אם גם אם ארצות הברית תפרוש מהעסקה, אין בכוונתה להטיל על איראן סנקציות וכי היא "נשמעת בנושא זה לגורמים המקצועיים שטוענים שאיראן עומדת בתנאי ההסכם".



במקביל לכך, טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגשים בשעות אלה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק לשיחה שתעסוק בנושא תהליך השלום הישראלי פלסטיני. לקראת הפגישה אמר אבו מאזן כי "עצם הפגישה היא הוכחה לכך שעם מחוייבות טראמפ לנושא, אפשר להגיע להסכם המאה בחודשים הקרובים ואולי אף עוד השנה", טראמפ מצדו אמר כי "השגת השלום היא אינטרס שלנו ושל ישראל, ואני בטוח שאתה נחוש להשיג שלום".