חיל האוויר של ישראל תקף לפנות בוקר (שישי) מחסני נשק בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, כך על פי דיווחים ערביים. על פי הדיווח באתר "אל ערבי אל ג'דיד", סדרה של פיצוצים הרעידה את נמל התעופה. האתר "דמשק עכשיו", הנחשב למקורב למשטרו של הנשיא בשאר אסד, דיווח כי "טיל של האויב פגע קרוב לנמל התעופה של דמשק". לא דווח על נפגעים.

על פי הדיווחים, מטרת התקיפה היתה מחסני נשק של חיזבאללה שנמצאים ליד נמל התעופה. עוד דווח כי התקיפה הישראלית נענתה באש נגד מטוסים. מקור בכיר בדמשק אמר לערוץ אל מיאדין כי ישראל תקפה את אזור נמל התעופה בדמשק מהצד הדרופ מערבי באמצעות שני טילים, שנורו מעבר לעבול. על פי אחד מעמודי הפייסבוק שנקרא "פרברי דמשק עכשיו", נראתה אש באזור איש לא נפגע. עוד נמסר כי הטיסות הבינלאומיות מהנמל ממשיכות לצאת כרגיל.
 
פעילים ברשתות החברתיות פרסמו סרטון ובו נראה מערך ההגנה הסורי של צבא סוריה מנסה לפגוע במקור האש אך לא היה ניתן לאמת את הסרטון.

  
לפני כשבועיים תקף צה"ל מטרות של משטר אסד ליד העיר חמה, כך טען צבא סוריה. על פי הצהרת הצבא, בתקיפה שבמרכזה עמד מוצב א-טלאיע השייך למרכז המחקר המדעי בעיר מסאיף שבפרברי חמה, נהרגו שני חיילים. מדובר במרכז לפיתוח אמצעי לחימה, בין היתר פיתוח טילים, ובעבר נשק כימי. עוד נמסר מהצבא, כי נזק נגרם למבנה.

ביום שלישי שוגר טיל פטריוט מצפון הארץ לעבר כלי טיס בלתי מאויש איראני שהופעל על ידי ארגון חיזבאללה וניסה לחדור לשטח האווירי של מדינת ישראל בגבול רמת הגולן, דובר צה"ל מסר כי הכלי, מתוצרת איראן, המריא משדה התעופה בדמשק ובדרכו לעבר ישראל זוהה על ידי מערך ההגנה האווירית. בעת שהיה באזור החיץ בצד הסורי שוגר לעברו טיל הפטריוט שיירט אותו ובמקביל הוזנקו מטוסי חיל האוויר שלא נכנסו לפעולה. על פי הסכם הפרדת הכוחות מ-1974 אסורה פעילות צבאית ביבשה ובאוויר באזור החיץ. דובר צה"ל הדגיש כי ישראל לא תאפשר שום התקרבות לגבולה מצד חיזבאללה, המליציות השיעיות או ארגוני מורדים של הגי'אהד.
 
ההערכה היא כי כלי הטיס נועד למטרות איסוף מודיעין ולא לתקיפה. הוא הופל בשטח החיץ וחלקיו נפלו באזור קוניטרה. "נגיב לכל פעולה באופן חד וברור ונפעל למנוע כל ניסיון מסוג זה", נמסר מדובר צה"ל.