הסערה סביב כוונת משרד החינוך להעניק פרס מפעל חיים לזמר וליוצר שלמה גרוניך נמשכת. היום (ראשון) הוגשה בתחנת גלילות תלונה נגד הזמר בגין תקיפה מינית שאירעה לפני 20 שנה והערב (ראשון) פורסם בחדשות 2 כי המתלוננת, ר', אף פנתה לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה לבטל את הענקת הפרס. במשטרה בודקים אם חלה התיישנות על המקרה.

"מרגע היוודע לי כי משרד החינוך מתכוון לתת לזמר פרס מפעל חיים אני נסערת ולא מוצאת מנוח", כתבה ר', וגוללה את סיפור המפגש שלה עם הזמר: "נשלחתי מטעם להקת נוער שהייתי חלק ממנה להיפגש עמו, הוא הרשה לעצמו להכניס למפגש אלמנטים מיניים אשר היו לגמרי לא במקום ובמפתיע קינח בנגיעה באזור החזה שלי באופן משפיל". 
לדבריה, "זהו אינו מקרה חד פעמי. שאר המקרים שנחשפתי אליהם ונחשפת גם כיום הם קשים מאוד. אדוני שר החינוך, אנא בטל את הענקת הפרס".

גרוניך צפוי לקבל פרס על תרומתו לתרבות היהודית, בעקבות עבודתו עם מקהלת "שבא" לפני 25 שנה. השר בנט אמר לאחר ההודעה על זכייתו של גרוניך כי "הוא יוצר מוכשר עם נשמה גדולה. הוא שם בקדמת הבמה את עושרה של תרבות יהדות אתיופיה, וידע ליצור גוון יהודי-ישראלי ייחודי ששבר מחיצות ונכנס ללבבות".  

ממשרד החינוך נמסר הערב כי "בעקבות הפרסום הערב, הנושא נמצא כעת בבדיקה".

הפרשה החלה לאחר שלפני שבוע וחצי פרסמה גולשת פוסט בפייסבוק, בו סיפרה שכשהיתה בת 17 הוטרדה מינית על ידי היוצר. "אפילו לא ביקשתי להיפגש אתך. שלחו אותי אליך, בלי לדעת ששולחים אותי אל חלאה", כתבה. "וכשלא קיבלת את מה שרצית לא פספסת את ההזדמנות לומר לה, לנערה בת ה 17, שמחכה למונית שתחזיר אותה הביתה, משפט מעליב, כזה שיגרום לה להרגיש שהיא לא שווה. לא שווה כזמרת. אתה מבין איזה אפס אתה? אתה מבין איזה טיפוס דוחה אתה?!". 

"לכמה בנות גרמת עוול?! לכמה זמרות השבתת את הנשמה?! כי לפי השמועות כל כך הרבה בנות בטראומה ממך! זה הדבר הכי טוב שמצאת לעשות 
עם הכישרון שלך? עם הכוח שלך?נראה לך שמגיע לך פרס?!", כתבה.

הפוסט אותו העלתה לרשתות כנראה הביא עוד בנות להיחשף, ואותה בחורה פרסמה פוסט נוסף: "אני מתרגשת על כל מה שאתם כותבים לי. ואתם גורמים לי להרגיש עטופה ומוגנת, וחזקה. אני גאה שיש בחיים שלי אנשים כמוכם. נראה לי שזה הולך למקום טוב. בעקבות הפוסטים שלי הגיע אלי מידע על עוד בנות. את חלקן אני מכירה, את חלקן לא. המידע הזה מאוד מסעיר אותי.מאוד.גם אתכם הוא היה מסעיר.אני לא מתכוונת לפנות אליהן ולערער להן את הפרטיות. אבל אתם מכירים אותן כבר שנים אתם יודעים. הדבר הכי מדהים שתוכלו לעשות הוא לגרום להן לדעת שהנושא הועלה. לא יותר מזה."

"אחרי כל כך הרבה שנים - נשבר השקט סביב הנושא הזה. אין לי ספק שזה יעמיק להן את הנשימה..ואולי זו תהייה הזדמנות בשבילן לפורר את האבן הזו
שתקועה להן בלב.מגיע להן צדק . ושלווה. ולאף מטרידן או אנס-לא מגיע פרס!!"