שר הבינוי וחבר הקבינט יואב גלנט הגיב הבוקר (ראשון) לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שאמר מהבונקר שלו ש"על הציונים לחזור מהמקומות מהם באו", ואיים כי "ממשלת נתניהו מובילה את הציונים לאבדון". לדבריו, כפי שהובאו בתכניתם של דרור רפאל, נסים משעל וספי עובדיה ב-103FM, לנסראללה, שנמצא בבונקר, יש סיבות טובות להישאר בו".



"נסראללה הוא בן מוות, אם הוא יעשה שגיאה ויגרור את לבנון למלחמה הוא יחזיר אותה לעידן האבן", קבע גלנט, שהוסיף: "לא יהיה מצב בו יהרגו אזרחים ישראלים והעניינים בלבנון יישארו כסדרם. במלחמה הבאה מול לבנון היא תחזור לעידן האבן, אנחנו נוריד את הכפפות ככל שזה תלוי בי".



 


לטענתו, "שמעתי מה קורה בלבנון, ישנה התעצמות גדולה של חיזבאללה ואסור לשכוח זאת. אין אף מדינה או ארגון טרור כמו חיזבאללה שמחזיקים אלפי טילים מכוונים לכיוונינו. חיזבאללה עובדים קשה מאד על רמת הדיוק אך לא כל הפרמטרים הם משיגים תוצאות גבוהות. אנחנו נדע מה לעשות כשיגיע הזמן".

בתוך כך, בהתייחס לניסיונות הפיוס בין חמאס לפתח אמר השר כי "אדם טובע יחזיק גם בנחש בעת הצורך. החמאס בטביעה ולכן גם הפתח הוא אלטרנטיבה במצב הזה. מצרים וישראל בודדו את חמאס וניתקו אותם מאספקת החשמל והאנרגיה והרשות הפלסטינית נלחמת באזרחיה גם באמצעות החשמל". כשנשאל האם אבו מאזן יחזור לשלוט בעזה השיב: "אני חושב שרחוק היום שזה באמת יקרה. הסיכוי שזה יקרה כשחמאס בשלטון הוא קלוש. מדובר בארגון אכזרי שחושב רק על עצמו, זוהי מליציה טרוריסטית שהשתלטה על תושבי עזה שרובם משתפים פעולה ללא ברירה".

נסראללה. "נחזיר אותו לתקופת האבן". צילום: רויטרס
נסראללה. "נחזיר אותו לתקופת האבן". צילום: רויטרס


"אני קורא לא ללכת שולל אחרי הודעות שיוצאות מטעמו שם חמאס",  הוסיף השר ממפלגת "כולנו" בנוגע לדיווחים על התקדמות בהחזרת החיילים מעזה. לאה גולדין ושאלה בשלב זה: "כיצד ההתקרבות של החמאס לרשות מסייעת לנו?". השיב לה השר: "אני חושב שלא כדאי לפתח ציפיות בעקבות מהלכים בין חמאס לרשות הפלסטינית, הם משתמשים בכאב שלנו ושלך על מנת להתנגח ולהשיג באופן לא אנושי את מטרותיהם. אני לא חושב שהאמירות של חמאס מבטאות איזו התקדמות".

מלבד זאת, הוא בירך על חתימת ההסכם מול ארגוני הנכים: "מדינה נמדדת ביכולת שלה לסייע לשכבות החלשות, החלוץ תמיד הולך קדימה, השאלה היא מה המרחק בינו לבין המאסף. אני חושב שזו חובה מוסרת להגן ולשמור בנכים. אנחנו נמשיך בפעולה זאת, ובדיון עימם בניסיון לפתור ולהקל עליהם".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן