במהלך השנים מספר האנשים שעוברים לצמחונות ואף טבעונות הלך וגדל, וישנו לחץ חברתי די גדול להימנע או להמעיט באכילת בשר. בשל כך ובשל בעיות שחוותה הרשת הענקית בשנים האחרונות, החליטה מקדונלדס להשיק המבורגר טבעוני. עד כה, הרשת השיקה המבורגר ששווק כצמחוני בעיקר בהודו, אך כעת היא משווקת המבורגר אשר לדבריה אינו מכיל מוצר מהחי.



ההמבורגר הטבעוני, שייקרא "מקוגאן", מבוסס על פולי סויה, ומעבר לכך מכיל את כל המוצרים הקלאסיים של הרשת - לחמנייה, חסה, רוטב, חמוצים, עגבניות ובצל. נכון לעכשיו מדובר במוצר ניסיוני, שבימים אלו משווק רק בעיירה טמפרה שבפינלד. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בחו"ל, אין לרשת המזון המהיר תכנית למכור את המוצר מחוץ לגבולות פינלנד.  אם כי יתכן שהתכנית הזו תשתנה, אם המוצר יצליח. 



ההמבורגר טבעוני, אך לא בטוח ששאר המרכיבים עונים על הדרישות. צילום: טוויטר
ההמבורגר טבעוני, אך לא בטוח ששאר המרכיבים עונים על הדרישות. צילום: טוויטר



ההמבורגר הושק ברביעי לחודש, וימשיך להימכר בפינלנד עד ה-21 בנובמבר. אך למרות שמו של ההמבורגר, עדיין לא בטוח שמדובר במוצר ידידותי לטבעונים או צמחונים כאחד. ראשית, טבעונים מקפידים מאוד לא להכניס לפיהם כל מוצר מהחי, ולחמניות לרוב מכילות ביצים, ולא נמסר בינתיים מידע לגבי מרכיבי הלחמנייה.



מעבר לכך, בשל הסיכון ש"ייתפלק" פנימה מוצר שמקורו בחי, ייתכן שגם טבעונים וגם צמחונים יזהרו לאכול במקומות שמגישים בשר. אך גם אם הרשת תקפיד על כך שהמוצר אכן יהיה ראוי למאכל לקהלים אלו, מבחינה אידאולוגית, יש מי שיתנגדו לאכול ברשת מזון שמזוהה במידה רבה כל כך עם צריכת בשר.



משווק בפינלנד בלבד. מקוגאן. צילום: טוויטר
משווק בפינלנד בלבד. מקוגאן. צילום: טוויטר



אם בכל זאת מתחשק לכם לנסות, כרגע כאמור תאלצו להגיע לפינלנד. נכון לעכשיו, מדווחים אזרחי המדינה כי ההמבורגר טעים, בעל מרקם נעים לאכילה והם דיווחו כי היו מעוניינים לאכול ממנו שוב. בשלב זה נותר רק לתהות למה מלכתחילה להגיע למקדונלדס, גם האוכל הלא טבעוני ברשת הוא באיכות נמוכה למדי וכבר עדיף למצוא מקום אחר עם אוכל ראוי.