בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) שבע שנות מאסר בפועל על משה בן-דוד בן ה-48, שהודה והורשע בקשירת קשר לביצוע פשע (פגיעה במור אלגרבלי ז"ל), נשיאת נשק, וכן בגין תיק נוסף של ניסיון לברוח מהארץ בעת שהיה משוחרר בערבות, וזאת במסגרת פרשה 1131. מלבד זאת, גזר בית המשפט כשישה חודשי מאסר בפועל על בנו של משה, שמואל בן-דוד בן ה-26, ועל נאשם נוסף שהיה קטין כבן 17 בעת ביצוע העבירות, שהודו והורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע יחד עם משה בן-דוד.



על-פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, בתקופה הרלוונטית התגורר משה בן-דוד בבניין בחולון, כאשר באותה עת, התגוררו מור אלגרבלי ז"ל ואביו בקרוואנים שבמתחם מגרש הכדורגל המצוי בסמוך לדירת הנאשם בחולון. בין בן דוד לבין המנוח ואביו התגלעו סכסוכים, שבמסגרתם ב-10 בינואר 2010, בשעות הבוקר, ירה אדם לכיוונו של בן דוד, שסבר כי מור הוא שירה לעברו והחליט לנקום בו או באביו ולהביא לפגיעה במי מהם באמצעות ירי. לאחר מכן, קשר הנאשם קשר עם עד המדינה בתיק ואחרים לפגוע בקורבן המיועד.



על-פי התכנית שהגה, יתצפת מי מהקושרים מהדירה לכיוון המגרש ומגורי המנוח, ומשאיתרו את הקורבן המיועד, ייסעו לכיוונו שניים מהקושרים, יירו בו ויימלטו מהמקום רכובים על גבי אופנוע. במסגרת הקשר, החזיק משה אקדח, נשא אותו ומסר אותו למי מהקושרים, על מנת שישמש לצורך הוצאת תוכנית הקשר אל הפועל.



ב-11 בינואר, סמוך לשעה 15:40, יצא המנוח מאזור המגרש, כשהוא נוהג ברכב הונדה. במושב לידו ישב חברו ובמושב האחורי ישב אדם נוסף. אותה שעה תיצפת בן דוד מחלון הדירה והבחין ברכבו של המנוח, והודיע על כך לקושרים. כשנעצר הרכב ברמזור שבצומת הרחובות הרב מימון ואנה פרנק בבת ים, הגיחו שניים מהקושרים רכובים על גבי אופנוע, נצמדו עם האופנוע לרכבו של המנוח והנוסע ירה לכיוון המנוח ששה כדורים, בכוונה לפגוע בו. ונמלטו. כתוצאה מהירי נפגע אלגרבלי משני קליעים ונפטר, ואילו לחברו נגרמה חבלה חמורה, והוא אושפז בבית החולים ונותח. מיד לאחר הירי, נמלט בן דוד והתחבא במסתור למשך כחודש וחצי, עד אשר הסגיר עצמו למשטרת ישראל, ואולם באותה עת לא נאספו נגדו די ראיות והוא שוחרר.



ביולי 2016 שוחרר משה בן-דוד ממעצר בתנאי ערבות, לפיהם בין היתר, נאסר עליו לצאת מביתו שבחולון וכן נאסר עליו לצאת מהארץ. לאחר שהפר את ההוראה החוקית בכך ששהה מחוץ לביתו, ניסה בן דוד להימלט מהארץ בכך שקשר עם אחרים להפליג ביכטה מנמל חיפה לקפריסין. בן-דוד עלה על היכטה, מבלי להציג דרכון או תעודת מעבר בביקורת הגבולות, כשברשותו תיק עם ציוד אישי ודרכון של אחיו, והסתתר בחדר המנועים של היכטה. בהמשך, החלה היכטה לשייט לכיוון קפריסין, אך נעצרה ע"י משטרת ישראל.



על-פי הסדר הטיעון, אשר הוצג לביהמ"ש לאחר הליך גישור ממושך, הצדדים עתרו במשותף לעונש מוסכם של שבע שנות מאסר בפועל למשה בן דוד, הכוללים ענישה בגין תיק ניסיון הבריחה שיצורף לתיק קשירת הקשר, וכשישה חודשי מאסר בפועל לבנו, שמואל בן-דוד ולנאשם הנוסף, המהווים את ימי מעצרם.



מהפרקליטות נמסר כי "השיקולים להגעה להסדר הטיעון היו בעיקרם קשיים ראייתיים הנובעים, בין היתר, מכך שמדובר בעבירות שבוצעו לפני מספר שנים רב. כמו כן, הנאשמים הודו, קיבלו אחריות למעשיהם וחסכו זמן שיפוטי".