מאחר שרצוי להגיע לסוכה כשאתם מצוידים בעוגה טובה, השבוע אקדיש את המדור לעוגה בחושה המורכבת מחומרי גלם בסיסיים אשר תמיד מצויים בבית. ההכנה קלה והרעיון פשוט: מערבבים הכל יחד, מכניסים לתנור וקוצרים שבחים. 
 
עוגה בחושה נוחה לשינוע ואפשר להכינה בתבנית אלומיניום או בתבניות אינגליש קייק מעוטרות. מרקם העוגה נימוח, והיא נשמרת במיטבה לפחות ארבעה ימים. אפשר לשלב בבצק אבקת קקאו או תוספות כמו פירות מיובשים, אגוזים, צימוקים, פירות מסוכרים ועוד. חשוב לעטוף את התבניות אחרי האפייה ביריעת ניילון נצמד או רדיד אלומיניום. לגבי רדידי אלומיניום, שימו לב ישנם סוגים שונים - השתמשו הפעם בסוג העבה יותר. חסרונה היחיד של העוגה הזו הוא שהיא כנראה תיגמר מהר מדי.
טיפסקל


 
עוגות בחושות לובשות ופושטות צורה בהתאם לתוספות כמו תמרים, אגוזים, צימוקים, פירות מיובשים, חמוציות, פירות טריים ועוד. גם התבלינים יוצרים קשת של ניחוחות וטעמים – לעיסת הבצק אפשר להוסיף תבלינים כמו זנגביל, ציפורן, קינמון, הל או אגוז מוסקט, לפי הטעם האהוב עליכם. אפשר לפזר על פני הבצק שומשום, שקדים או אגוזים. במקום שתי כוסות מיץ תפוזים, אפשר להחליף בכוס מיץ תפוזים וכוס יוגורט או שמנת.


מתכון לעוגה בחושה לחג. צילום: פסקל פרץ רובין
מתכון לעוגה בחושה לחג. צילום: פסקל פרץ רובין

 
עוגה בחושה - החומרים (ל־2־3 תבניות אינגליש קייק):


 
4 ביצים קטנות או 3 ביצים גדולות
1/4 1 כוסות סוכר דמררה או רגיל
2 שקיות סוכר וניל או 2־3 טיפות תמצית וניל
1/2 כוס שמן
2 כוסות מיץ תפוזים טרי 
1/2 2 כוסות קמח מנופה (אפשר קמח כוסמין)
1 אבקת אפייה
קורט מלח
לעיטור:
3/4־1 כוס שקדים מולבנים פרוסים
לפיזור:
1/2 כוס אבקת סוכר 
אופן ההכנה:
1. מכניסים לקערה רחבה את הביצים, הסוכר, סוכר הווניל, השמן ומיץ התפוזים עד לקבלת בלילה אחידה וחלקה. מוסיפים בהדרגה ותוך כדי בחישה את הקמח, אבקת האפייה והמלח ומערבבים היטב לקבלת עיסת בצק חלקה וללא גושים.
2. משמנים את תבניות האינגליש קייק ומקמחים קלות או מרפדים בנייר אפייה. מחלקים את העיסה בין התבניות ומשטחים. מפזרים את השקדים הפרוסים על פני העוגות.
3. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות ואופים במשך 35־40 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא נקי ויבש. מוציאים ומניחים על רשת ברזל. בעזרת סכין משחררים את הדפנות ומצננים. בוזקים מעט אבקת סוכר.