נפילתו של מפיק־העל: הארווי ויינסטיין, אחד האנשים החזקים ביותר בהוליווד, הודח על ידי חברת ההפקות שהקים בשל הפרסומים על מעורבותו לכאורה בהטרדות מיניות ובתקיפות מיניות, כאשר הפרשה ממשיכה להסעיר את תעשיית הבידור האמריקאית ואף את הפוליטיקאים בוושינגטון. שלושה ימים אחרי שוויינסטיין (65) הודיע כי הוא יוצא לחופשה כפויה בעקבות החשיפה של "הניו יורק טיימס" על כך שנשים רבות, בהן שחקניות בולטות, התלוננו כי הוא הטריד או תקף אותן מינית לאורך שלושת העשורים האחרונים, הגיעה ביום ראשון בלילה ההודעה הרשמית של חבר המנהלים של חברת ההפקות שהקים עם אחיו בוב כי ויינסטיין הודח לאלתר.



"לנוכח המידע החדש על ההתנהגות הבלתי ראויה מצד הארווי ויינסטיין, שהופיע בימים האחרונים, מנהלי ויינסטיין הפקות – רוברט ויינסטיין, לאנס מארוב, ריצ'רד קוניגסברג וטארק בן עמאר – הגיעו למסקנה, ועדכנו את הארווי ויינסטיין כי העסקתו בחברת ויינסטיין מבוטלת באופן מיידי", נאמר בהודעה.



הארווי ויינסטיין. צלם : רויטרס
הארווי ויינסטיין. צלם : רויטרס



השחקנית רוז מק'גוון (44), שהייתה אחת הקורבנות של ויינסטיין בשנות ה־90, ולפי הפרסום קיבלה ממנו 100 אלף דולר במסגרת הסדר חשאי לסגירת התיק, שיבחה את העיתונאים ב"ניו יורק טיימס" על החשיפה. "הצלתם חיים עם האומץ שלכם", כתבה בטוויטר.



אולם היא גם יצאה נגד השתיקה הרועמת של השחקנים המובילים בהוליווד שלא הגיבו על הפרסומים ולא יצאו להגנת הנשים שנפגעו. היא פרסמה צילום שלה מלפני כ־20 שנה וכתבה "זו הבחורה שנפגעה ממפלצת. זו מי שאתם מביישים עם השתיקה שלכם".



עם זאת, היו גם מי שהגיבו על ההתפתחויות. השחקנית לנה דנהאם צייצה כי "קל לחשוב שחברת ויינסטיין נקטה פעולה מהירה, אבל זו הייתה למעשה הפעולה האטית ביותר כי הם תמיד ידעו". השחקן מארק רופאלו כתב כי "מה שהארווי ויינסטיין עשה היה ניצול של סמכות ודבר מחריד. אני מקווה שאנחנו רואים כעת את תחילת הסוף של ההתעללויות האלה"