נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לנאום הערב (שישי) נאום מיוחד בבית הלבן, ובמהלכו יתייחס להסכם הגרעין שנחתם עם איראן בימי קודמו, ברק אובמה. על פי הדיווח שפורסם בניו יורק טיימס, טראמפ יכריז על כוונותיו לא לאשר את ההסכם. הוא צפוי להחזיר את ההחלטה לקונגרס, במטרה שהם יטילו סנקציות על איראן וכך יגרמו לפירוק ההסכם.

מוקדם יותר היום, דובר הפרלמנט האיראני אמר כי "עמדת ארה"ב בנוגע להסכם הגרעין תוביל לכאוס גלובלי". הוא הוסיף כי "אם וושינגטון תחליט על יציאה מההסכם יהיה זה סופו".
כזכור, טראמפ כבר רמז על החלטתו כשאמר: "זו אחת העסקאות הכי לא מושלמות שראיתי מעודי. היא נחתמה מתוך חולשה. האיראנים הגיעו למסלול לנשק גרעיני במהירות וקיבלו 1.7 מיליארד דולר". אם אכן יודיע טראמפ כי איראן אינה מקיימת את רוח ההסכם, תעבור ההחלטה לקונגרס, שיצטרך לקבוע בתוך 60 יום אם להחזיר את הסנקציות שהוסרו מעל איראן עם החתימה על ההסכם או לבטל את חתימתה של ארה"ב על ההסכם.
על טראמפ מופעל לחץ כבד לא לפרוש מהסכם הגרעין מצד בכירים בממשל ומנהיגים באירופה. שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר: "אין זה האינטרס הלאומי של ארה"ב לא לאשרר את הסכם הגרעין". נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי קראו לטראמפ לא לפרוש מההסכם.

גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הזהירה את טראמפ כי החלטה לסגת מההסכם עלולה להביא מדינות אחרות להימנע מחתימת הסכמים משותפים עם ארה"ב. "המסר שארה"ב תשלח לשאר העולם הוא כי אי אפשר לסמוך על אמריקה", אמרה, "מאחר שעסקה שארה"ב הצביעה בעדה רק לפני שנתיים, בהחלטה שהתקבלה פה אחד, עסקה שארה"ב שיחקה תפקיד חשוב בעיצובה, תידחה על ידי אותה מדינה. זו לא הדרך לבצע עסקות, לא במדיניות חוץ ולא בעסקים פרטיים, ואני חושבת שהנשיא טראמפ מבין את זה בצורה מושלמת". מוגריני גם ציינה כי כל המדינות שחתמו על ההסכם טוענות כי איראן עומדת בתנאים שחתמה עליהם. 

דובר הקרמלין אמר כי "אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין יהיו לכך השלכות שליליות". עוד אמר כי פרישה של ארה"ב תגרום לפגיעה ב"ביטחון וביציבות של העולם".