קרוב ל- 1,000 נהגים עבריינים שחלקם לא הוציא מעולם רישיון נהיגה, אחרים שתוקפו של רישיון הנהיגה שלהם פג מזמן וכאלה שרישיון הנהיגה שלהם נפסל על ידי בית המשפט, נתפסו במהלך השנה האחרונה בכבישי הדרום במסגרת פעילות יזומה של אגף התנועה במרחב נגב ובמחוז דרום. נבהיר כי כיוון שחלק מהנהגים נתפסים יותר מפעם אחת מספר המקרים הוא גבוה עוד יותר.



כך קרה שהבוקר (ראשון) נעצרו במסגרת אותה פעילות יזומה שני נהגים האחד כשהוא בפסילה שהושתה עליו על ידי בית המשפט והשני לא הוציא רישיון נהיגה מעולם. בכביש 25 סמוך לכניסה ליישוב שגב שלום עיכבו השוטרים לבדיקה רכב בו נהג צעיר בן 20 ובבדיקה במסוף המשטרתי הוברר כי זו הפעם החמישית שהוא נוהג ללא רישיון.
 
רכבו של הנהג תושב הפזורה הושבת והועבר בגרירה לתחנת המשטרה כשהנהג עצמו נעצר להמשך חקירה ועם סיומה הוחלט על ידי מחלקת התביעות להגיש נגדו כתב אישום ולבקש את מעצרו עד תום ההליכים. שעות אחדות לאחר מכן בכביש 358 הבחינו שוטרי התנועה ברכב חשוד ובבדיקת פרטיו של הנהג עלה כי זה נוהג ברכב בזמן פסילה ותוך שהוא יודע שרישיונו נפסל פעמיים על ידי בית המשפט. הנהג, צעיר בן 20 תושב הפזורה שגב שלום, נעצר לחקירה.


'נהיגה ברכב. צילום: אינגאימג
'נהיגה ברכב. צילום: אינגאימג


מדובר בכבישים המסומנים ככבישים בעייתיים בהם התרחשו לא מעט תאונות דרכים ובהם, כך עולה, מרשים לעצמם צעירים ומבוגרים שלא הוציאו רישיון נהיגה או שנשללה מהם הזכות לנהוג ברכב, לנהוג ברכביהם כאילו החוק מבחינתם הוא בגדר המלצה לכל היותר. אגב, חלק לא מבוטל מאותם עברייני תעבורה הינם בדואים תושבי הכפרים בסביבה שהוציאו אל הכביש את ההתנהגות היומיומית שלהם בתחומי השטח בו הם מתגוררים.

"היום הם מבינים לאט לאט שאנחנו כמשטרה מגבירים את האכיפה באזורים שלהם ובכבישי הדרום המוכרים", אומרים במשטרה ומוסיפים, "משטרת ישראל תמשיך באכיפה הממוקדת כלפי נהגים, הנוהגים ללא רישיון בתוקף או שמעולם לא הוציאו רישיון נהיגה ובכך מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך האחרים. נהיגה ביודעין ללא רישיון בתוקף מסכנת את משתמשי הדרך והמשטרה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה לעצור נהגים ולמצות עימם את הדין".