בית המשפט המחוזי בתל אביב האריך היום (שני) את מעצרה של אליה קדוש, הנאשמת במעורבות בתקיפה בבית החולים איכילוב ובתקיפת נהג מונית בבית החולים וולפסון, עד להחלטה אחרת, והיא נשלחה בחזרה לבית החולים אברבנאל להסתכלות. במהלך הדיון תקפה קדוש את סוהרי נחשון, יחידת הליווי של שב"ס.



מהבקשה, שהוגשה היום על ידי פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, עולה כי שלושה ימים בלבד לאחר שנשלחה למעצר בית, יצאה מהכתובת בה היתה אמורה לשהות אל בית בת זוגתה לשעבר ביהוד. כעבור פרק זמן של כעשרים דקות, הוזמנה עבור קדוש מונית מיהוד לכיוון בית החולים וולפסון בחולון.


תקיפת מאבטחים באיכילוב

מחקירת האירוע עולה כי במהלך הנסיעה במונית, התחייבה קדוש לשלם את תמורת הנסיעה, בסכום של 110 שקל, ואולם מיד עם הגעת המונית אל שטח בית החולים וולפסון בחולון, יצאה מהמונית מבלי ששילמה עבור הנסיעה. בשלב זה החל דין ודברים בין נהג המונית וקדוש, בשיאו איימה עליו כי "תשב עליו שבעה" ואף תקפה אותו בעת שסטרה על לחיו בחוזקה. בהמשך קיללה את מאבטחי בית החולים, ותקפה את שוטרים שהגיעו למקום, בין היתר בכך שתגיש נגדם תלונות שווא על עבירות מין.



אליה קדוש בביהמ"ש. צילום: אבשלום ששוני



הפרקליטות ביקשה גם לחלט את כספי הערבויות שהופקדו לטובת שחרורה של קדוש, בטענה כי היא "פעלה באופן זהה להתנהגותה חסרת הרסן אשר יוחסה לה בכתב האישום המקורי" ו"הפרה ברגל גסה את הוראות בית המשפט, האמון אשר ניתן בה ושבה לבצע שרשרת עבירות אלימות כלפי כל מי שנקרא בדרכה".



קדוש מואשמת באיומים ובתקיפת שוטרים באירוע שהתרחש באיכילוב ותועד במצלמות אבטחה בספטמבר האחרון. על פי כתב האישום, בשעה 1:00 בערך הגיעה קדוש, מלווה בחברה, רוסלן מיסייב, לבית החולים, לצורך קבלת טיפול רפואי. במהלך שהותה במיון החלה לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי. אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון. בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו :"למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם" וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".



בסמוך לשעה 3:00 הגיעו ארבעת הנאשמים הנוספים אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מיד לאחר מכן, נכנסו ארבעת הנאשמים ואמויאל לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, החלו הנאשמים לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו.



אליה קדוש. צילום: אבשלום ששוני



בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. מאבטח אחר אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב. אז יצאו השאר מהרכב ותקפו את המאבטח בחוזקה וללא רחם, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו, שוב ושוב, בכל חלקי גופו. בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב.


קדוש מואשמת בכך שאיימה וקיללה שוטרת שביקשה לעכבה. כאשר ביקשו לאזוק אותה תקפה קדוש את השוטרת, תחילה באמצעות שתי מכות אגרוף לכיוון פניה ולאחר מכן החלה לנשוך, לשרוט את השוטרת בפניה ולירוק עליה. בהמשך ניסתה קדוש גם לתקוף את השוטרים באמצעות בעיטות עד שנאזקה ברגליה.