ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשר התיירות, וחבר הכנסת מהליכוד, יריב לוין לנסח הצעת חוק שתאפשר להוציא את ארגון "שוברים שתיקה" מחוץ לחוק, ולמעשה להביא לסגירתו, כך נחשף הערב (שני) בחדשות 2.  



למעשה, לפני חמישה חודשים בפורום ראשי המפלגות טען נתניהו כי חוק העמותות רך מדי, והורה ליריב לוין להביא נוסח חדש לחוק. במהלך השבועות האחרונים החליט לוין לקחת את החוק לכיוון אחר, שיביא לסגירת עמותת "שוברים שתיקה". 



בדיונים המתקיימים על גיבוש החוק השר הציב את הדגש על עמותות שפוגעות בחיילי צה״ל, כאשר עמותה שתפעל במישרין או בעקיפין להעמדת חיילי צה"ל לדין או לחרם על ישראל או על אזור כלשהו בשליטתה - תיסגר, כאשר אחת העמותות ששמה הוזכר במסגרת הדיונים על החוק היא, כאמור, "שוברים שתיקה".



לוין ונתניהו. רוצים להוציא את "שוברים שתיקה" מחוץ לחוק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לוין ונתניהו. רוצים להוציא את "שוברים שתיקה" מחוץ לחוק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



החוק, ככל הנראה, יובא לדיון של גורמים משפטיים, ובהמשך לאישורו של נתניהו עצמו. אם לו אור ירוק, הוא יהיה אחד החוקים המשמעותיים שיעלו להצבעה בכנסת בקרוב. 



כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה נתניהו מוטרד מהתנהלותו של הארגון. במהלך חודש אפריל האחרון הוא אף לקח חלק בסערה תקשורתית ופוליטית לאחר שהחליט לבטל פגישה שנקבעה מראש עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, לאחר שהאחרון הגיע לישראל, זאת על רקע דרישתו של ראש הממשלה משר החוץ הגרמני שלא להיפגש עם ארגוני שמאל כמו "שוברים שתיקה".



על פי דיווח בגל"צ השר סירב לשוחח בטלפון עם נתניהו שביקש להסביר מדוע ביטל את הפגישה. "הייתי כאן הרבה פעמים, פגשתי פעמים רבות את ראש הממשלה נתניהו, יש לי יחסים טובים איתו ולכן הופתעתי על ביטול הפגישה. ביקשו ממני לבטל פגישה דומה לאלו שאני עורך במהלך ביקורים אחרים. אני מצטער מאוד על הביטול, זה חשוב להיפגש גם עם ארגונים לא ממשלתיים וצריך לדבר גם עם המוסדות הממשלתיים וגם אלו הלא ממשלתיים", הוסיף השר.



מהארגון נמסר בתגובה כי "ממשלת הימין כמו תקליט שבור: ההסתה והרדיפה נגד שוברים שתיקה כעומק החקירות הפליליות נגד ראש הממשלה. מדובר בעוד ספין עלוב של ממשלת הימין שמרגישה שזמנה קצוב. שוברים שתיקה יישארו פה גם אחרי נתניהו".



מנכ״ל שוברים שתיקה, אבנר גבריהו, הוסיף: ״בכל פעם שראש הממשלה טובע עוד יותר עמוק בבוץ החקירות הפליליות, הוא מחפש אויבים ומשתמש בלוחמי צה״ל ששברו שתיקה ומתנגדים לכיבוש כמגן אנושי מפני ההשלכות הציבוריות של ההסתבכויות הפליליות שלו. לא ועדת חקירה ולא חקיקה יעצרו אותנו. יש רק דרך אחת להפסיק את שוברים שתיקה, והיא סיום הכיבוש״.