משלחת של בכירי המשק בראשות נגידת בנק ישראל קרנית פלוג ומנכ"ל האוצר שי באב"ד השתתפה בסוף השבוע בכינוס השנתי של הבנק העולמי וקרן המטבע העולמית בוושינגטון. לצד משלחת זו, שוגרה לארה"ב גם משלחת ובה בכירי המגזר הציבורי האחראי לתחום הנדל"ן.



ביקורת נמתחה על בואם של הבכירים, שעלות שליחתם לוושינגטון נאמדת במאות אלפי שקלים. את בואה של המשלחת יזם ערן ניצן, הציר הכלכלי בוושינגטון, ששימש בעבר סגן הממונה על התקציבים באוצר לענייני הנדל"ן. ניצן, כך נטען, הזמין לכינוס עשרה בכירים, ובהם עמיתיו וחבריו לשעבר - חלקם עובדים במשרד האוצר, במשרד השיכון, ברשות מקרקעי ישראל ובחברת דירה להשכיר.



העילה הרשמית לביקור: "הצורך ללמוד על נושאי תכנון הבנייה, שיטות המימון, עידוד פרויקטים להשכרה ועוד". אין זו הפעם הראשונה שמשלחות לימוד מעין אלו נשלחות לארה"ב. הפעם כללה המשלחת את ראש מטה הדיור באוצר אביגדור יצחקי, את סגניתו מירי כהן, את סגן הממונה על התקציבים לענייני נדל"ן ומחליפו של ניצן בתפקיד אריאל יופר, את ראש מנהל התכנון דלית זילבר, את ענת גונן ממשרד השיכון, את עוזי לוי מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר, את עדי שמרון ראש רשות מקרקעי ישראל, את סגנו מאיר סרי ואת סגן היועץ המשפטי לממשלה המתמחה בענייני נדל"ן ארז קמיניץ. אחת הסיבות לביקורת הייתה העובדה כי ארבעה בכירים במשלחת טסו לכינוס במחלקת העסקים, שבה עלותו של כל כרטיס נאמדת באלפי דולרים.



לצד משלחת זו, בכירי האוצר ביקרו כאמור גם בוועידת קרן המטבע כשנציגי המשלחת נפגשו עם קובעי מדיניות בכלכלה העולמית ובגופים פיננסיים בינלאומיים מהמגזר העסקי. פגישות אחרות נערכו עם הדירקטור אנתוני לינוי, בכיר בקרן המטבע, עם הכלכלן הראשי של הקרן ועם ראש הצוות שיבקר בישראל ויערוך את הדוח השנתי של קרן המטבע בישראל.



מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הבהיר: "הכינוס השנתי של הבנק העולמי מאפשר לקבל סקירה מקיפה על הכלכלה העולמית ומאפשר לקיים פגישות עם עמיתים ממדינות שונות ולדון עמם על דרכי התמודדות ושיתופי פעולה".



בתוך כך, באב"ד החליט לקצר את שהייתו בארה"ב על רקע המשימות כבדות המשקל הממתינות לו עם שובו ארצה.