אמנם אין דרך להעלים לגמרי מחלות הנפוצות בחורף, אבל בהחלט יש אפשרות למזער את הפצתן. הדרך לכך היא פשוטה, לכאורה, וכוללת הישארות של החולים בבית, דבר שרוב האנשים מסרבים לעשות. בין אם מדובר בחוסר רצון להפסיד ימי עבודה, או מחויבויות שלא רוצים לבטל, מרבית האנשים ממשיכים בשגרת היום יום כשהם חולים, וכך גורמים להפצה של המחלות ולהדבקה של כמות אדירה של אנשים. למעשה, סקר חדש מצא שאין כמעט אף מקום בטוח מפני אותם מפיצי מחלות, אך כן יש מקומות בהם הם שוהים יותר ממקומות אחרים. כמו כן, הסקר גם חשף את אלו שגורמים לנו יותר מהשאר לחלות.



בסקר של חברת Harris Poll עבור cityMD, השתתפו 1,800 אמריקאים מגילאי 18 ומעלה, שהיו חולים בשפעת או חשו תסמינים דמויי שפעת.


התוצאות של הסקר הן מטרידות, ומראות שרבים מזלזלים בבריאות הסובבים ויוצאים מהבית כשהם חולים, ובכך תורמים להפצת המחלות. על פי הסקר, רוב החולים הולכים לבית המרקחת או לסופר פארם (69%), לסופר מארקט (43%) ולעבודה (39%), מה שלא ממש משאיר מקומות נטולי חיידקים עבור הבריאים בינינו. כמות קטנה יותר של אנשים הולכים לבקר משפחה וחברים, הולכים למסעדות או מושכים כסף מהכספומט. ישנו אף אחוז קטן (8%) שמתעקשים ללכת לחדר הכושר, כי גם חיידקים צריכים לשמור על הגזרה כנראה.



חולים? תישארו בבית. אילוסטרציה: אינגאימג
חולים? תישארו בבית. אילוסטרציה: אינגאימג



עוד עולה מהסקר שהעבריינים הגדולים ביותר להפצת המחלות הם הורים וצעירים. כ-75% מההורים לילדים מתחת לגיל 18 דיווחו שיצאו מהבית כשהיו חולים, ואחוז זהה של צעירים (18-34) הודו באותה עבירה, לעומתם, אוכלוסיות של בני 35 ומעלה היו ממושמעים יותר ונטו פחות להפיץ את החיידקים שלהם (56%).



המסר מהסקר הזה הוא די ברור ופשוט, ומראה את האחריות שיש לשני הצדדים על בריאותם ועל הבריאות של הסובבים אותם. אם כי אפשר לראות שמרבית האשמה היא על האנשים שיוצאים מהבית חולים. בשל כך, בגלל שרבים אינם אחראים ויוצאים בכל זאת, הרופאים ממליצים להתחסן נגד שפעת. למרבה הצער אין חיסונים נגד מחלות אחרות, כמו צינון. "בגלל זה חשוב לקבל חיסון נגד שפעת", הסביר ד"ר דייויד שיה מ- CityMD. "אתם אף פעם לא יכולים לדעת איפה תבואו במגע עם חיידקי שפעת. ובבקשה, אם אתם חשים חולים, תשטפו את הידיים לעיתים קרובות". ותישארו בבית!



המקומות אליהם אנשים חולים נוטים לצאת 



1. בית מרקחת/ סופר פארם- 69%
2. סופר מארקט- 43%
3. עבודה- 39%
4. משפחה/חברים- 20%
5. מסעדה/ מעדניה- 16%
6. תחבורה ציבורית- 10%
7. חדר כושר- 8%
8. בית ספר/מעון יום (הורים)- 7%
9. מסיבה -5%
10.אחר -7%