לאחר שרישיונו נשלל לשנתיים, והוטל עליו קנס של 3,000 שקל בעקבות שרידי קנאביס שאותרו בשתן שלו, הזמר שימי תבורי יצא הבוקר (שלישי) במתקפה נגד ההחלטה, כשטען בתכניתם של דרור רפאל, ספי עובדיה ונסים משעל ב-103FM, כי "נטפלים אליי בגלל שזה אני, למען יראו וייראו. לקחו אותי כסמל".





"אני לא חושב שמגיע לי שנתיים שלילת רישיון. אני לא רצחתי, לא עשיתי תאונה, לא תפסו אצלי חומר. זה עונש מאוד כבד", הכריז הזמר, שהוסיף: "אני מרגיש שנטפלים אליי בגלל שזה אני, למען יראו ויראו. לקחו אותי כסמל. אם זה לא הייתי אני לא היית מתקשר אליי. לא אעשה את זה יותר".


מלבד זאת, הוא ביקש להודות לאשתו יהודית באומן על הסיוע שהעניקה לו במהלך המשפט: "יהודית שכנעה את השופטת במספר סעיפים, והיא קיבלה את העדות שלה. היא אמרה לה שאני נורמטיבי, ובזכות יהודית לא קיבלתי מאסר בפועל, למרות שהפרקליטות ביקשה".

תבורי ובאומן. "בזכותה אני לא בכלא". צילום: רפי דלויה
תבורי ובאומן. "בזכותה אני לא בכלא". צילום: רפי דלויה


כזכור, לפני קצת יותר מעשרה חודשים הוגש כתב אישום נגד שימי תבורי בן ה-63 לאחר שנתפס נוהג תחת השפעת סמים. ב-23 ביוני, בשעות הבוקר, תבורי נהג ברכבו ברחוב ויצמן בתל אביב ונעצר על ידי שוטרים, בעקבות מידע מודיעיני מוקדם. ממצאי בדיקות שנערכו לו העלו כי בגופו נמצאו "תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן מסוג קנאביס". תבורי הכחיש כי נטל סמים ואמר להגנתו כי "הדלקתי סיגריה לאישה שאני חי אתה, שיש לה אישור לעשן". בעקבות תוצאות הבדיקה נשלל רישיון הנהיגה של הזמר ל-30 יום, ולאחריהם הוחזר רישיונו.

בבית משפט השלום לתעבורה אמר תבורי כי "אני לא מעשן קנאביס – רק מגלגל ומדליק סיגריות לאשתי", לטענתו, אשתו יהודית באומן מחזיקה שנים רבות בהיתר לשימוש בקנאביס רפואי, אך הוא עצמו לא מעשן. על פי עדותו, תבורי "מסדר לה את הסיגריה שתוכל לעשן. שמים טבק וטיפה קנאביס, מגלגלים ואני הייתי מדליק לה את הסיגריה. לא לוקח לריאות". עוד טען תבורי כי ככל הנראה מי שהלשין עליו למשטרה הוא אחד מילדיו, עמם הוא מסוכסך.