לשופטי בית המשפט העליון הייתה תשובה מפתיעה לעתירתו של חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) בנוגע לעליית חברי כנסת להר הבית. בדין ודברים בין גליק לשופטי העליון דוד מינץ וחנן מלצר, המליץ האחרון לח"כ, שאם ברצונו לעלות להר הבית, הוא יכול להתפטר מהכנסת כדי לממש את מאוויו. בתגובה אמר גליק בחשבון הטוויטר שלו: “היום בבג"צ תחושת השפלה. נפשי קרועה".



במהלך הדיון ביקש גליק למסור הצהרה אישית ואמר: “עבורי עליה להר הבית זה כל החיים שלי. בימין האלה ארבעה חודשים אשתי שוכבת במצב חסר הכרה בבית החולים והא-ב של החיים שלי ללכת להר הבית ולשפוך את נפשי למקום הזה", בתגובה לכך שאל מלצר האם הכותל הוא לא תחליף ראוי, דבר שעליו ענה חבר הכנסת: "כמו שאמרו לציונים שרצו להקים מדינה, אפשר להיות יהודי גם בגרמניה".



"אל נא יזלזל אדוני בכותל", המשיך מלצר, וגליק ענה כי "בשבוע הבא הבן שלי מתחן. כל הילדים שלי שהתחתנו כמקובל ביום החתונה עלינו להר הבית, שוב זה נמנע ממני וזה בלתי הפיך". בשלב זה התערב השופט מינץ, וציין כי גליק פנה לבית המשפט לא כאדם פרטי, אלא כחבר כנסת, והשופט מלצר השלים: "יש גם אפשרות להפוך לאדם פרטי וכל הבעייתיות הזו תיעלם. לטוב ולרע יש בזה יתרונות. זה חוק חסינות זכויות וחובות של חברי כנסת", אך גם פתרון זה לא קסם לגליק שטען: "מניסיוני המר באופן שרירותי המדינה מצאה דרך להרחיק אותי מהר הבית גם לא כחבר כנסת".



"הפוך לאדם פרטי והבעיה תעלם". השופט חנן מלצר, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"הפוך לאדם פרטי והבעיה תעלם". השופט חנן מלצר, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90