כיבוש א-רקה מידי דאעש הוא לא סוף הסיפור של ארגון המדינה האסלאמית' כך טוען פרשן ערוץ 10 לענייני ערבים, צבי יחזקאלי בשיחה היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. לדבריו, דאעש לא ברח לשום מקום. קיבלנו תזכורת זה קיים בסיני, עם ירי הרקטות. הם עברו עכשיו למוד של אל קעידה - ללא מקום וללא מדינה". הוא הוסיף שא-רקה נפלה רק אחרי שלוש שנים: "זה לא דבר פשוט, כל העולם נגדם".




הכורדים מכים אותם?

"זו גם הטרגיות של הסיפור. הכורדים הם היחידים שיכולים להתנהל בקרב בית מול בית קרקע מול דאעש. תראו שהסורים הפסידו בלחימה כזו ובגלל זה איראן ורוסיה באו לעזור".
לדברי הפרשן, צבא סוריה החופשית הוא האגף השפוי באופוזיציה הסורית ועדיין, לא בטוח שזה ישאר כי ייתכן שאסד יתקיף שם וייקח שוב את א-רקה. "סוני שחי במזרח התיכון שואל את עצמו מה עדיף לו: דאעש או אסד, עם השיעים", הסביר יחזקאלי.  "למזרח התיכון עדיף דאעש ולא השיעים. תושבי א-רקה מעדיפים את דאעש. בשבילו כסוני להיות תחת שלטון שיעי זה נורא כי זה עדיין לא הזהות האתנית שלו. היו סקרים באל ג'זירה - 85% תומכים בדאעש כי הוא פחות קטלני מאסד. זו פעם הייתה זרוע שהרימה את קרנם של הסונים. עין ערבית פחות מזדעזעת מהריגה כזו - אמרו לי תראה זה צביעות אם אתה לא יכול לאכול סטייק שנחתך  ומצד שני אתה לא יכול לראות שחיתה של בנאדם. אנחנו בעיניים מערביות רואים את זה כמשהו מאוד ברברי אבל גם כדור והריגה ממטוס הם כאלה".
כספית: איפה נמצאים עכשיו אלה שברחו מא-רקה?
"יש להם מילוט, יציאה למדבר. המקומות שנכבשו מידי דאעש אלו מקומות עירוניים. הכתם הגדול שבשליטת המדינה האסלאמית עדיין גדול יותר משטחה של ישראל. יש כאלה שהצליחו לברוח למדבר או לטורקיה".

לדבריו,יש שוק גדול של חילופי שבויים ולפני שבוע ראיתי שחיילי אסד שוחטים מישהו מדאעש. "אתה בוודאי תראה עוד כמה ימים קברי אחים המוניים".