בית המשפט גזר הבוקר (חמישי) חמש שנות מאסר על ויסאם זבידאת מסכנין, שהתגייס לארגון המדינה האסלאמית עם אשתו סברין ושלושת ילדיהם הקטנים. גורמים משפטיים טענו כי מדובר בעונש החמור ביותר שהוטל על ישראלי שהצטרף לדאעש. אשתו, של ויסאם, סברין, שהורשעה בעבירות דומות, נשלחה לפני כמה חודשים לארבע שנות מאסר.



מהכרעת הדין עולה בין היתר כי זבידאת הורשע בעבירות של חברות בארגון טרור, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים ומגע עם סוכן חוץ. על פי פסק הדין בני הזוג ושלושת ילדיהם - בן 8, בת 6 ובת 4 - נסעו בתחילה לרומניה על מנת להשתתף בטקס של קרוב שסיים את לימודיו האקדמיים ושם החליטו להמשיך לטורקיה ולנסות להסתנן לסוריה. ארבעה בני משפחתם נסעו לטורקיה על מנת לנסות לשכנע אותם לחזור לארץ, אולם לא הצליחו ליצור קשר איתם.



ויסאם שימש כמאבטח במתקני דאעש אבל בעקבות המצב הקשה שהיה אז במוסול החליטה המשפחה לשוב לארץ. הם נעצרו בטורקיה והועברו לישראל בשנה שעברה. לפי הודעת שב"כ בחקירת בני הזוג עלה כי טרם יציאתם נחשפו השניים לתכנים ולסרטונים של דאעש שהשפיעו עליהם עמוקות. בני הזוג וילדיהם נקלטו על ידי ארגון דאעש סמוך לגבול סוריה-טורקיה. שם נלקחו מהם דרכוניהם הישראליים והם הועברו לא-ראקה. לאחר הכשרתו נשלח ויסאם לפעילות מבצעית, ובמסגרתה הוא נטל חלק בשמירה על מתקני המדינה האסלאמית בסמוך לאזור הלחימה.



סנגורו של זבידאת, עו"ד אליאס אבו עטא, אמר כי העונש חמור בצורה קיצונית ובכוונתו לערער עליו ועל ההרשעה במגע עם סוכן זר: "טענו לכל אורך הדרך שלא היה מגע עם סוכן זר. הרשעתו הייתה לאחר שהודה בחלק ניכר מהעבירות. בית המשפט מצא לנכון להרשיע אותו במגע עם סוכן זר, אני חולק על כך ולכן נגיש ערעור לבית המשפט העליון בקשר להכרעת הדין בקשר למגע עם סוכן זר, וגם בקשר לחומרת העבירה".