אולי בהשפעת הפוליטיקה המקומית שלנו, ושרת התרבות הדומיננטית שלנו, ואולי זו סתם הזיית חום פרטית שלי, של סוף הקיץ, אבל "ויקי ואני" היא סדרה קומית שכל אחד בישראל יוכל להתחבר אליה. כי חוץ מהררקע הפוליטי שלה, היא גם עשויה טוב וכתובה היטב. בקצרה, ויקי זערור (מגי אזרזר) רצה בפריימריז של מפלגת "התקווה" ומצהירה שהיא הולכת להיות שרת החינוך הבאה.



דדי מתוקי (איתי זבולון), הוא כותב נאומים של ראש העיר גבעתיים. הם נפגשים בהלווית אביה של זערור שעבד בגעתיים – ומשם מתחיל ביניהם הקשר. ויקי זקוקה לכותב נאומים. דדי זקוק לעבודה ולקידום. והשניים כמובן הכי שונים והפוכים אחד מהשני כפי שרק אפשר להיות. וזה אומר, שיהיה הרבה אקשן בין הפלפל של ויקי והחנוניות הכישרונית של דדי.



מלבד לצמד הזה שמניע את הסדרה, ישנם גם ההורים המסוכסכים של דדי, האמא של ויקי והיועצים הפוליטיים בלשכה. הדינמיקה אצל כולם הולכת להיות גועשת.



תפסנו בהקרנת הבכורה את טל מילר, יוצר הסדרה והתסריטאי הראשי שלה, וכותב נאומים בעברו. רצינו לשאול אותו כמה שאלות, "זו סדרה על מה יכול לגרום מפגש אנושי בין 2 אנשים שהם הפוכים מוחלטים. זו לא סאטירה פוליטית, זו סדרה שהנוף והרקע שלה פוליטיים", מספר מילר.



מגי אזרזר, ישי גולן, "ויקי ואני" . באדיבות ערוץ 10
מגי אזרזר, ישי גולן, "ויקי ואני" . באדיבות ערוץ 10



אבל בכל זאת בחרת ללכת על שרת חינוך, ואפשר לשאול אם יש השראה פוליטית משרה מאוד דומיננטית היום?
"בסופו של דבר, מי שיראה את הדמות של ויקי המדהימה, ילמד להתאהב בדמות בזכות עצמה. הוא יבין שאין אף פוליטיקאית שעברה את המסע שעברה ויקי זערור. היא תלמד את הצופים להתאהב בה".



אתה חושב שאפשר לשנות משהו בפוליטיקה, בתור כותב נאומים לשעבר שראה דברים קצת מבפנים ?
"זו שאלה שאני לא יודע לענות עליה, שאלתי את עצמי לא מעט פעמים. הסדרה לא מדברת על האם אפשר לעשות שינוי בעולם, אלא האם אפשר לשנות משהו בעצמך. הדמויות בהחלט משנות את המציאות אחת של השנייה".



שי אביבי, "ויקי ואני". ערוץ 10
שי אביבי, "ויקי ואני". ערוץ 10



אנחנו נוכל לזהות את עצמנו בתור צופים ישראלים בסדרה?
"אני בטוח שכן".



עוד מישהו שמאוד נזהר לא להצביע על שום הקשרים פוליטיים מידיים או מקורות השראה מהכנסת הנוכחית, הוא ישי גולן המגלם את דמות הבעל של ויקי, שרת החינוך הצעירה בישראל.



זו סדרה עם מסר או סדרה של כיף?
"שתי התשובות נכונות .. כשעושים סדרה מתוך הסתכלות על העולם, ומתוך הנאה... ובדרך כלל כשיש שם הומור אז מסתתר שם גם איזשהוא מסר"



נוכל לזהות איזו דמות פוליטית מאוד דומיננטית?
"חדי העין יוכלו לזהות, אולי... אבל אני לא שמעתי על מישהי ספציפית"




גם את דדי מתוקי (איתי זבולון), כותב הנאומים של השרה, מצאנו ושאלנו על דמותו בסדרה: "הדמות הזאת היא מיקס של מלא מצבים שהייתי בהם בחיים. אני מוצא מלא משמעות ודימיון. היא גם שונה ממני. דדי הרבה יותר מרצה ממני".



אתה חושב שיש מסר לסדרה או שזו סדרה קומית שכולם ייהנו ממנה?
"זה לא דבר דידקטי... אולי שכל מקום, לא משנה כמה הוא מאורגן ופורמלי הוא עדיין כאוטי, מבולבל ואגואיסטי".



מגי אזרזר, ישי גולן, "ויקי ואני". ערוץ 10
מגי אזרזר, ישי גולן, "ויקי ואני". ערוץ 10



כדאי גם להוסיף, בין אם זו הערה מעט דידקטית ביחס לצופים, ובין אם זו תוספת מקצועית לקאסט של שחקני הסדרה (וכנראה שזה גם וגם), שלראשונה בישראל משחקת שחקנית חירשת בתפקיד ראשי בטלוויזיה. מדובר בנורית שלום, המגלמת את היועצת הפוליטית של השרה. יש בכך שבירת מחסום כלשהוא בייצוג של אנשים כאלו על המסך, שאינם מקבלים דמות של שוליים אלא מקום מרכזי בעלילה.



את הסדרה ביים רני סער, ומשתתפים בה גם שי אביבי, שירי גולן, עינת שרוף, ישי גולן ורבים נוספים.



החל מיום שבת הקרוב, אחרי ''גב האומה'', 22:00. ערוץ 10.