משלחת של חמאס בראשות סגן מנהיג הארגון, סאלח עארורי, הגיעה היום (שישי) בשעות הצהריים לבירה האיראנית טהרן. מלבד עארורי, המשלחת כוללת גם את עיזת א-רישק, מוחמד נאסר, אוסאמה חמדאן, זאהר ג'בארין, דובר חמאס סאמי אבו זוהרי ונציג חמאס באיראן חאלד קדומי. "בפגישות נדון בסוגיה הפלסטינית והדרכים לשפר את היחסים בין איראן לחמאס", אמר קדומי לביטאון חמאס ברצועת עזה "א-ריסאלה", שמדווח כי המשלחת תישאר שלושה ימים באיראן, במהלכם תיוועד עם בכירי המשטר.



יועצו של שר החוץ האיראני, חוסין שייח אל-איסלאם, אמר כי היחסים של ארצו עם חמאס "איסטרטגיים ומיוחדים", והדגיש כי המשלחת תיוועד עם בכירים ברפובליקה האסלאמית.



עארורי. מוביל את משלחת חמאס. צילום: AFP
עארורי. מוביל את משלחת חמאס. צילום: AFP



היחסים בין טהרן לחמאס השתפרו מאוד בתקופה האחרונה, בתום סדרה של פגישות בין בכירים משני הצדדים. בין היתר, משלחת איראנית השתתפה בחגיגות הכהונה השניה של הנשיא חסן רוחאני. הפגישה באה על רקע מגעים ממושכים של ראשי הארגון עם מנהיגים ערבים ואיסלאמים, על רקע ההתפתחות בכל הקשור לפיוס.



בתוך כך, שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי אמר כי "המטרות החשובות של ישראל בתמיכה בהיפרדות כורדיסטן עיראק, הן להתקרב לגבול האיראני". השר אמיר חאתמי הוסיף: "מזימת חלוקת צפון עיראק לא תתממש", וזאת בסיוע הכורדים בעיראק.



בכינוס בנושא "ההגנה" טען השר האיראני, כי "ארגון דאעש הוא ייצור של ארצות הברית וישראל", והוסיף כי "יצירת הארגון מטרתה להעלות את החסינות של תל אביב".



במקביל, הוסיף חאתמי כי "חיזבאללה הוא אחד מפירות המהפכה האיסלאמית, ששם קץ לישות הציונית באזור". לדבריו, "מלחמת יולי 2006 (לבנון השניה) הסתיימה בניצחון של חיזבאללה ושינתה לחלוטין את המשוואות האזוריות". חאתמי האשים את "האויבים" בתכנון לזריעת מחלוקות באזור, והדגיש כי "כולם רואים את הידידות בין העמים העיראקי והאיראני".