מניין השוטרים המצרים שנהרגו בחילופי האש בעיר גיזה שמדרום מערב לקהיר עלה ל-55. השוטרים פשטו על דירת מסתור במהלך הלילה שבין שישי לשבת, ונקלעו לעימותים עם חמושים מארגון "חאסם". מספר ההרוגים בדיווחים אחרים הגיע אף ל-58, בהם 23 קצינים ו-35 שוטרים. מדובר באחת מתקריות הדמים הקשות עם טרוריסטים בשנים האחרונות. ב"אל-ג'זירה" דיווחו, כי על פי עדי ראייה החמושים מחזיקים בני ערובה, בהם קציני משטרה. למידע זה אין אשור מאף גורם רשמי מצרי. 

בדיווחים במצרים נאמר כי השוטרים הגיעו בעקבות מידע מודיעיני לדירה שבה נחשד כי מתחבאים שמונה טרוריסטים המשתייכים לארגון "חאסם" – שנטל אחריות לכמה פיגועים באזור הבירה קהיר נגד שופטים ושוטרים בשנה שעברה. החמושים היו עם מטולי אר-פי-ג'י, והאזור הפך למלכודת מוות עבור הכוחות, וגם עבור התגבורת שהוזעקה למקום.
 
"חאסם" הוא ארגון המאמין במאבק מזויין, ומרכז את מתקפותיו כלפי שוטרים ומערכת המשפט. הוא מניף את דגל "בידינו נגן על המהפכה". ב-2017 הוא הוצא מחוץ לחוק. עד כה לא ידוע מתי נוסד הארגון, אך בהודעה צבאית הראשונה שלו מה-16 ביוני 2016 נאמר כי: "אנו יוצאים נגד הכיבוש הצבאי והמיליציות של משטר עבד אל-פתאח א-סיסי". למרות שהרשויות קישרו בינו לבין האחים המוסלמים, התנועה שהוצאה מחוץ לחוק ב-2013 הכחישה כל קשר אליו.

נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי . צילום: רויטרס
נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי . צילום: רויטרס

 
על פי הדיווחים במדינה, החמושים ניסו לברוח לאחר חילופי הירי והתמקמו על גגות בניינים סמוכים. מהגגות הם המשיכו לירות גם על כוחות נוספים שהוזעקו למקום, ובמהלך התקיפה כולה כנראה השתמשו גם במטעני חבלה. כוחות הביטחון המצרים הודיעו על "כוננות עליונה" והתחילו כבר בשעות הלילה בסריקות רחבות באזור המדברי, שעל פי החשד נמלטו אליו החמושים.
 

משרד הפנים המצרי הודיע, כי "שוטרים נפלו בקרבות עם טרוריסטים". במהלך התקרית החמורה ביותר בשנים האחרונות, נסגרו חלק מהדרכים המובילות לאזור "אל-ואחאת". במקביל, התובע הכללי במדינה נביל אחמד סאדק, הורה לתובע של ביטחון המדינה לערוך "חקירה רחבה ומיידית בתקרית". התובע אף ביקש משר הפנים אישית לעקוב אחר החקירה. כבר בשעות הצהריים הגיעו התובעים לבתי החולים א-שורטה ואל-עגוזה, בעיר נאסר, וא-שורוק כדי לעקוב אחר ניתוח גופות השוטרים.
 
לשכת נשיא מצרים לא הוציאה אף הודעה בעניין. אולם, ראש הממשלה שריף איסמעיל התעדכן באמצעות שר הפנים מגדי עבד אל-גפאר בשיחה טלפונית על התקרית, בצל האשמות קשות מצד אזרחים ופעילים על "מלכודת המוות" אליה הוכנסו כוחות הביטחון, בלי מידע מודיעיני מלא.