צה"ל תקף היום (שבת) שלושה מוקדים של תותחים בסוריה, בתגובה לירי מוקדם יותר לעבר רמת הגולן שלא גרם אומנם לנזק או נפגעים, אבל יצר לא מעט מבוכה. "המבוכה היא בעיקר אצל אנשי הצבא בסוריה שחוששים מהתגובה שלנו יותר מאשר התושבים כאן נבהלים באמת", אמר ברוך סבג מקצרין. 
צה"ל דיווח לפנות בוקר כי זוהו חמישה שיגורים לעבר שטח ישראל בצפון רמת הגולן, וכי עד כה אותרו ארבע נפילות בשטח ישראל. "גם אם מדובר בזליגה, מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה ייענו בהחרפת התגובה הישראלית. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה, ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".
 
העימות הזה לא מלחיץ את מרבית תושבי רמת הגולן, ואפילו לא את תושבי צפון רמת הגולן, אבל אתמול כשהתושבים נדרשו להיכנס למתחמים מוגנים כשכל זה קורה בליווי אזעקה שנשמעה לאחר השעה 5:00 לפנות בוקר, זה כבר הפך למשהו שונה. "זה משהו לא חדש האזעקות, אבל כל פעם שזה קורה זה מעלה לא מעט שאלות", אמר יגאל מאחד מיישובי הגולן. "אני חושב שאם זה יחזור על עצמו ונכנס לשגרה של אזעקות וריצה למתחמים מוגנים זה לא משהו שלא ישפיע".

רמת הגולן. צילום: מיטל שרעבי
רמת הגולן. צילום: מיטל שרעבי

 

רינה מאחד הקיבוצים ידעה לומר: "אין ולא יהיה שום דבר שיכניס אותנו ללחץ. התחושה שלנו היא שתמיד יכול לקרות משהו, וזה יכול לבוא ברגע אחד. אני אישית לא רצה למקלט כשיש אזעקה אבל כמובן אם אשמע פיצוצים לאורך זמן אני לא טמבלית, אני ארוץ למקלט, אבל אם זה קורה אחת לשבוע שבועיים אני לא מוטרדת".
 
ברוך סבג מוותיקי הישוב קצרין "אני לא יודע מה ההיסטריה. יש כאן כל יום פיצוצים. כל יום רעשים של מטוסים. קשה לדעת ממה זה נובע ואיפה זה בדיוק קורה. אם זה קורה ליד הבית, זה מעורר כל מיני סימני שאלה, אבל לדעתי אנחנו רחוקים וממצב של מלחמה והמצב הנוכחי ימשך עוד שנים".
 
סבג שיושב בסוג של פרלמנט בקצרין, בו חברים כמה עשרות גברים, נחשב לאחד מהמסבירים הטובים של המצב. "לסוריה אין עניין להיכנס אתנו לעימות. אם הם יכנסו לעימות זה יגמר רע מאד מבחינתם. נכון שיפלו גם כאן כל מיני פגזים וטילים, אבל בגדול אין להם את היכולת להביך אותנו ובטח לא להכניע את התושבים. אנחנו כאן חזקים מאד ולא נבהלים מאזעקה כזו או אחרת".