בית המשפט השלום בירושלים שלח הערב (ראשון) את יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין לחמישה ימי מעצר בית, וזאת לאחר שנחשד, יחד עם 14 פעילים נוספים כי הם פעלו לאתר ולאיים על בני מיעוטים שקיימו קשרים עם נערות וצעירות יהודיות. החלטת בית המשפט באה למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. עם זאת, השופט עיכב את ביצוע החלטתו עד מחר על מנת שהמשטרה תשקול הגשת ערר.


כזכור, בשעות הלילה פשטה המשטרה על בתיהם של מספר פעילי ארגון להב"ה באזור ירושלים, מרכז, דרום ויהודה ושומרון, ובהם יו"ר הארגון, כשבידיהם צווי מעצר וביצעו חיפוש בבתי החשודים, תוך איסוף ממצאים. כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית, יש לציין כי במהלך התקופה האחרונה התמודדה המשטרה, בשיתוף שירות הביטחון, עם מספר אירועים של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב"ה וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. בתוך כך, זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה כי: "כפי שאמרנו בתחילת הדרך, מדובר במעצר ראוותני שנועד לצרכי ריצוי השמאל הקיצוני והתנועה הרפורמית - שהגישו עתירה נגד גופשטיין. ביום שבו נעצר גופשטיין בגין אמירה ליהודיה ש'לא טוב לה לצאת עם ערבים', נפגעה הדמוקרטיה במדינת ישראל פגיעה אנושה, במיוחד כשאנשי שמאל וערבים אמרו דברים פי כמה וכמה חמורים וכלל לא נעצרו".