תמונותיה של התינוקת סאהר בת החודש וחצי, כשהיא סובלת מתת משקל קיצוני, מזעזעות את העולם בימים האחרונים, ומזכירות שוב את הזוועות שמתחוללת בסוריה בשש השנים של מלחמת האזרחים במדינה. היא נלקחה על ידי הוריה למרפאה בעיירה חמוריה שממזרח לעוט'ה שבשליטת המורדים, כשהיא בת 34 ימים ומתה ביום למחרת. בתמונות שפורסמו מבית החולים, היא נראית כשהיא חלשה מאוד ולא מצליחה לבכות. צלעותיה בולטות מאוד והיא מתקשה לנשום.

אחות שטיפלה בתינוקת במרפאה, שנמצאת באחד מארבעת האזורים "הבטוחים" בסוריה, סיפרה כי היא שקלה רק 1.9 קילוגרמים. היא הוסיפה: "אמה סבלה גם היא מתת תזונה חריפה, ולכן לא יכלה לייצר חלב כדי להניק את בתה התינוק". הטרגדיה של המשפחה, שקברה את בתה היחידה, היא אחת מסיפורי הרעב הקשים במחוז, שנמצא במצור מזה כארבע שנים. 
הרעבה של אזרחים היא פשע מלחמה על פי אמנת ז'נבה, ומשטר אסד משתמש בשיטה הזו כדי לעורר מתחים בין קבוצות המורדים השונות ולגרום לתושבים לתקוף את גורמי האופוזיציה. למרות ארבעת האזורים "הבטוחים" שהוכרזו בהסכם מיוחד שהושג בתחילת השנה, המורדים טוענים כי עדיין נערכים קרבות באזור. הם מציינים כי "המזון והתרופות מגיעים בתדירות נמוכה לחלק מהאזורים, ולאחרים הדברים כלל לא מגיעים". 

הדוח האחרון של מרכז הפיקוח הסורי היושב בוושינגטון העריך כי כ-821,200 אלף בני אדם, חיים ב-34 אזורים נטולי חופש תנועה. על פי נתנוני האו"ם, עד כה נהרגו כחצי מיליון אנשים, וכחצי מאוכלוסיית סוריה, כ-20 מיליון תושבים, הוצאו מבתיהם.

זאת לא הפעם הראשונה בה התמונות של הילדים בסוריה מזעזעות את העולם, כשהתמונה הקשה של הילד עומראן נפצע במהלך ההתקפה בעירו שבה נפגע גם ביתו שבפרברים המזרחיים של חאלב, ותועד כשהוא מדמם ומלוכלך, והציור שעל חולצתו בקושי נראה מעבר לאבק שכיסה אותו, יושב ומחכה לראות את הוריו, שגורלם אינו ידוע.

הילד, עומראן דקניש, תועד כשהוא יושב לבדו באמבולנס אחרי מתקפה אווירית קטלנית על עירו, ממתין להוריו הנעדרים. תמונתו וסרטון וידאו שלו פורסמו בכלי תקשורת וברשתות החברתיות ברחבי העולם, והם גררו תגובות קשות וקריאה להפסקת המלחמה. בסופו של דבר נמצאו הוריו של הילד, והוא אף הוכנס למעצר בית על ידי המשטר. 

עומראן דקניש. צילום מסך